Liderem rynku telewizyjnego w maju 2006 roku została "Jedynka" - wynika z najnowszych z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku TVP 1 zanotowała wzrost udziału w rynku o 1,6 proc. Druga w rankingu TVP 2 straciła pozycję lidera i 2,22 proc.
Trzecia miejsce utrzymała telewizja TVN (wzrost o 1,46 proc.), która w dalszym ciągu ucieka Polsatowi tracącemu aż 1,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
4+ 05.2006 05.2005ChannelSHR %ChannelSHR %TVP124,24%TVP223,00%TVP220,78%TVP122,58%TVN16,67%Polsat17,70%Polsat15,74%TVN15,21%TVP34,97%TVP34,83%TV42,13%TV42,22%TVN241,85%TVN71,65%TVN71,40%TVN241,07%CN/TCM0,77%TVPolonia1,01%TVPolonia0,70%CN/TCM0,70%Jetix/FoxKids0,63%Eurosport0,50%VIVA0,48%Jetix0,49%Discovery0,46%Discovery0,49%Polsat2_info0,45%Polsat Sport0,48%Eurosport0,45%TVN Turbo0,44% W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, najwięcej zyskała telewizja TVN. Powodów do zadowolenia nie może mieć natomiast kierownictwo Polsatu - stacja zanotowała ponad 2 proc. spadek udziału w rynku.

Age(16 - 49)20062005ChannelSHR %ChannelSHR %TVP120,87%TVP220,70%TVP219,70%Polsat20,64%Polsat18,60%TVP120,26%TVN18,14%TVN16,83%TVPReg/TVP33,64%TVP33,61%TV42,51%TV42,63%TVN71,64%TVN71,89%TVN241,51%TVPolonia0,86%VIVA0,78%TVN240,83%Discovery0,68%TVN Turbo0,70%TVPolonia0,60%Polsat Sport0,60%TVN Style0,54%VIVA0,55%TVN Turbo0,51%CN/TCM0,50%CN/TCM0,51%Discovery0,50%AXN0,47%Eurosport0,49%
W grupie 16-49 (miasta) nie ma mocnych na TVN. Stacja kierowana przez Piotra Waltera o ponad 2,6 proc. wyprzedza TVP 1 i aż o 4 proc. Telewizję Polsat.
Age(16 - 49) AND City 20062005ChannelSHR %ChannelSHR %TVN20,77%TVN19,01%TVP118,09%TVP218,26%TVP217,04%TVP118,25%Polsat16,54%Polsat17,72%TVPReg/TVP33,37%TVP33,47%TV42,59%TV42,83%TVN72,16%TVN72,62%TVN242,00%TVN241,17%VIVA1,08%TVPolonia1,11%Discovery0,90%Polsat Sport0,82%TVPolonia0,87%VIVA0,76%TVN Style0,69%TVN Turbo0,76%AXN0,65%Discovery0,68%TVN Turbo0,63%Eurosport0,67%CN/TCM0,62%CN/TCM0,66%dane za kwiecień 2006











