Szóstą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 2 marca do 4 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po wszystkich dziesięciu odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,47 mln widzów. Przełożyło się to na 9,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą widownię, wynoszącą 1,66 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 6 kwietnia. Drugie miejsce zajął finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 1,60 mln widzów.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 120 tys. widzów. Czwartą serię programu śledziło 1,59 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,09 proc. oraz 14,47 proc.
Z kolei nadawana jesienią ub.r. piąta seria formatu miała 1,80 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 11,70 proc. i 16,58 proc. (dowiedz się więcej). W tym ujęciu kulinarny program stracił 330 tys. oglądających.
Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca w tym czasie „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 26,16 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 (liczne programy, w tym filmy biograficzne i dokumentalne; 7,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „You Can Dance”; 7,60 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN miał lepszy wynik od Jedynki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hell-s-kitchen-5-stracilo-170-tys-widzow-polsat-szuka-nowego-prowadzacego ##
Widownia „Top Chef’a 6” na tle konkurencji
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 16,16 mln zł. Dla porównania czwarta edycja z reklam zarobiła 17,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zwycięzcą szóstej edycji „Top Chef’a” został Dawid Szkudlarek, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.

Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji kulinarnego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię siostrzanego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi. Z naszych informacji wynika, że Telewizja Polsat rozważa wprowadzenie na główną antenę nowych programów rozrywkowych, jednak nie wiadomo czy już w jesiennej ramówce br.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











