Totalizator Sportowy ujawnił wydatki reklamowe. W internecie więcej niż w tv

Blisko 211,2 mln zł kosztowały Totalizator Sportowy w 2023 roku szeroko pojęte usługi marketingowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Najwięcej, bo ponad 77,8 mln zł spółka wydała na niestandardowe formy reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Totalizator Sportowy ujawnił wydatki reklamowe. W internecie więcej niż w tv

Ze sprawozdania finansowego za 2023 rok złożonego przez Totalizator Sportowy w KRS wynika, że spółka wydała na usługi marketingowe w ub.r. 211,2 mln zł. 

Z tego 77,8 mln zł przeznaczono na ambient (niestandardowe formy reklamy), 34,5 mln zł - na reklamę internetową i 26,3 mln zł na reklamy w telewizji. 

Reklama ATL - kreacja kosztowała spółkę 24,7 mln zł emisja spotów w radiu - 12,8 mln zł, materiały reklamowe - 12,1 mln zł, a promocja na billboardach i środkach transportu - 8,8 mln zł. 

Sponsoring kosztował spółkę blisko 4,9 mln zł, a reklama prasowa - 4,4 mln zł. Ponad 3,3 mln zł Totalizator Sportowy przeznaczył na badania marketingowe, a 1,5 mln zł kosztowały spółkę umowy zlecenia na świadczenie usług reklamowych. 

Główny nacisk na markę Lotto

Totalizator realizował w 2023 roku szereg działań marketingowych związanych z kampaniami reklamowymi dla marki LOTTO w takich mediach, jak telewizja, radio, prasa, internet, outdoor i ambient. Pozostałe wydatki to przygotowanie i produkcja kampanii reklamowych we współpracy z agencjami reklamowymi, druk materiałów reklamowych i produkcja gadżetów.

Spółka przeprowadziła kampanie reklamowe skupiające się na produktach z portfolio LOTTO, przede wszystkim promocje kumulacji w Lotto oraz Eurojackpot, jak również promocje Zdrapek. Te działania promocyjne zostały wsparte intensywnymi kampaniami reklamowymi w szerokozasięgowych mediach. Ponadto w okresie wakacyjnym (lipiec-sierpień) przeprowadzono „Loteriadę”, a w okresie świątecznym (listopad-grudzień) „Lotterię Świąteczną”.

W 2023 roku Totalizator kontynuował kampanię „Wygrywamy zaczyna się od WY” z udziałem Roberta Lewandowskiego. Za pośrednictwem dedykowanej strony gracze mogli zgłaszać pomysły na budowę, modernizację, remont czy doposażenie wybranego obiektu sportowego lub kulturalnego w swojej okolicy. W drugiej edycji „Wygrywamy zaczyna się od WY” dofinansowanie otrzymało 48 obiektów sportowych i kulturalnych w 16 województwach. Łącznie pierwsza i druga edycja akcji pozwoliła wesprzeć 75 obiektów za łączną kwotę 8 milionów złotych.

grafika

Ponadto zorganizowano szerokozasięgową  kampanię wizerunkową „Ulubiony sport Polaków” z udziałem Roberta Lewandowskiego, w której podkreślano, że LOTTO jest najpopularniejszą dyscypliną sportową, którą masowo uprawiają Polacy. Dodatkowo kontynuowano działania umacniające wizerunek marki parasolowej LOTTO jako nowoczesnego i odpowiedzialnego lidera na rynku rozrywki, a także działania wspierające założone cele sprzedażowe. Jednym z narzędzi bezpośredniego dotarcia do masowego odbiorcy były imprezy partnerskie i akcje specjalne, zarówno ogólnokrajowe, jak i lokalne. 

Jednym z najważniejszych projektów wizerunkowych Totalizatora Sportowego jest sponsoring generalny Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, który ma charakter parasolowy, całoroczny i obejmuje wszystkie dyscypliny olimpijskie. Totalizator jest również partnerem głównym Polskiej Reprezentacji Paraolimpijskiej.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu