Towarzystwo Przyjaciół Dzieci edukuje o zagrożeniach cyfrowych dla dzieci

Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rozpoczyna ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń, takich jak child grooming i sextortion. Kampania obejmie działania edukacyjne i prewencyjne skierowane do dzieci, rodziców oraz nauczycieli i ma pomóc rozpoznawać i przeciwdziałać niebezpieczeństwom kryjącym się w internecie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci edukuje o zagrożeniach cyfrowych dla dzieci

Kampania #wiemcorobić to szeroko zakrojona inicjatywa, której zadaniem jest zarówno edukacja, jak i praktyczne wsparcie dzieci, rodziców oraz nauczycieli w radzeniu sobie z zagrożeniami w internecie.

- Naszym celem jest zwiększenie społecznej świadomości o zjawiskach takich jak child grooming i sextortion oraz wykształcenie nawyków i reakcji pozwalających chronić się przed tymi niebezpieczeństwami. Zależy nam, aby każde dziecko, które doświadczyło przemocy online, zamiast odpowiadać sprawcy, czym prędzej zgłosiło zdarzenie właściwym instytucjom oraz aby nie wstydziło się, ani nie obawiało oceny czy odrzucenia ze strony dorosłych, którzy powinni je wspierać” – mówi Marta Kwiatek z Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, koordynatorka Telefonu i czatu zaufania dla dzieci i młodzieży 800119119.pl.

Kampania edukacyjna dla dzieci i rodziców

Zmniejszenie stygmatyzacji ofiar oraz zachęcanie młodzieży do zgłaszania przestępstw to podstawowe założenia kampanii. Kampania skierowana jest również do dorosłych – rodziców i nauczycieli, którym dostarczy narzędzi, aby mogli skuteczniej wspierać dzieci i młodzież w obliczu zagrożeń.

- Na stronie internetowej wiemcorobic.pl już można znaleźć spot wideo i materiał informacyjne skierowane do dzieci i młodzieży, dotyczące ścieżki postępowania w przypadku zetknięcia się z groomerem lub szantażystą. Dostępny jest też specjalny formularz, przez który można zgłosić takie przestępstwo oraz informacje, gdzie szukać wsparcia psychologicznego. Nauczyciele zyskają wkrótce dostęp do scenariuszy lekcji przygotowanych przez ekspertów oraz do narzędzi, które pozwolą im rozpoznawać sygnały zagrożeń i reagować na potrzeby uczniów w trudnych sytuacjach. Zależy nam na zbudowaniu świadomości i zapewnieniu konkretnego wsparcia, aby wszyscy odbiorcy – dzieci, ich rodzice i nauczyciele – czuli, że wiedzą, co mogą zrobić w obliczu zetknięcia się z niebezpieczeństwem ze świata online – dodaje Marta Kwiatek.

Kampania #wiemcorobić realizowana jest przy wsparciu szerokiego grona specjalistów, w tym sędzi, psychoterapeuty, psychologa, pedagoga seksualnego, psychiatry dziecięcego oraz przedstawicieli policji. Eksperci zapewnili wsparcie merytoryczne, które umożliwiło stworzenie materiałów edukacyjnych odpowiadających na realne potrzeby dzieci, młodzieży i dorosłych w obszarze internetowych zagrożeń. Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Dziecka oraz Komendant Główny Policji, a realizacja projektu jest możliwa dzięki wsparciu firmy Pepco. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów