PBS zapytał klientów dwóch największych telekomów stacjonarnych również o poziom satysfakcji z usług operatorów telefonii stacjonarnej. Tu znów lepsza okazała się Telekomunikacja Polska. Zdecydowana większość badanych korzystających z usług TP (70,6 proc.) oceniła poziom swojej satysfakcji jako dobry i bardzo dobry. Podobne odczucie miało 63,6 proc. klientów Netii.
Wybierając ofertę dostępu do Internetu, polskie firmy także najczęściej decydują się na usługi Telekomunikacji Polskiej. TP obsługuje 54,9 proc. klientów biznesowych i jest zdecydowanym liderem rynku. Z usług Netii korzysta 8.7 proc., UPC 4,4 proc., Plusa 4,1 proc. a Orange 4 proc. firm.
Z usług internetowych jest zadowolonych ponad 70 proc. klientów. Podkreślają oni, że długa wcześniejsza współpraca z operatorem, zadowolenie z jego usług oraz szybkość ich aktywacji to główne powody wyboru aktualnego dostawcy Internetu. Blisko połowa badanych firm mogła zmienić dostawcę internetu z TP na innego operatora, ale nie skorzystała z tej możliwości.

Większość badanych ocenia pozytywnie funkcjonowanie polskiego rynku telekomunikacyjnego. Zarówno jeżeli chodzi o telefonię stacjonarną, jak i internet respondenci wystawiali dobre lub bardzo dobre oceny. Klienci biznesowi korzystający z telefonów stacjonarnych są najbardziej zadowoleni z jakości obsługi, a także z dostępności informacji o ofercie nowych produktów i jakości usług.











