Piotr Pawlikowski zrezygnował z funkcji wiceprezesa agencji public relations ComPress pozostając jej największym indywidualnym akcjonariuszem (należy do niego 32,7 proc. udziałów spółki). Po jego odejściu w zarządzie spółki pozostali: prezes Bogdan Biniszewski i - pełniący tę funkcję od maja ub.r. z ramienia Grupy Gremi - wiceprezes Eryk Kłopotowski.
Emilia Kowalczyk awansowała w agencji HealthThink z funkcji PR managera na stanowisko managing directora. Zastąpiła na nim Michała Szarego, który został prezesem tej agencji. Emilia Kowalczyk zajmuje się zarządzaniem zespołem oraz kluczowymi klientami agencji.
Tomasz Ł. Rożek, były dyrektor departamentu komunikacji w Pracodawcach RP został business development directorem w United PR. Odpowiada za poszukiwanie nowych możliwości biznesowych, opracowywaniem strategii komunikacyjnych dla nowych i potencjalnych klientów oraz koordynacją niektórych projektów agencji.

Po tym jak agencja MSL Warsaw zmieniła nazwę na Publicis Consultants, na jej czele jako dyrektor zarządzająca stanęła Joanna Kwiatkowska-Carbol. Przez ostatni rok pracowała jako account director w MSL Warsaw.Sebastian Stępak awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego w MSL Group. Zastąpił Zofię Bugajną, która teraz zajmuje się rozwojem biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Do obowiązków Stępaka należy kierowanie firmą w Polsce oraz dalszy rozwój i poszerzanie kompetencji w obszarze komunikacji marketingowej.
Stępak od 2014 roku zarządza MSL Warsaw, czyli jedną ze spółek z portfolio firm Grupy Publicis w Polsce. Zofia Bugajna objęła w MSL Group stanowisko business development directora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.Agencja ITBC poszerzyła swoją strukturę o dział eventowy łącząc się z agencją Everitum. Kieruje nim Agnieszka Ciesielska, dyrektor zarządzająca i właścicielka agencji eventowej Everitum.

W ramach zawartego porozumienia, cała działalność operacyjna agencji Everitum została przeniesiona do struktur ITBC Communication jako nowoutworzony dział eventowy.Krzysztof Dawidowicz dołączył do agencji MSLGroup obejmując stanowisko financial communications associate directora. Wcześniej pracował jako dyrektor sprzedaży w Departamencie Bankowości Prywatnej w Citi Bank Handlowy.
Do obowiązków Dawidowicza należy przygotowywanie strategii komunikacji dla firm z rynków kapitałowych i finansowych oraz merytoryczna pomoc przy wprowadzaniu zagranicznych podmiotów, które chciałby lub planują ekspansję na polskim rynku finansowym.
Grzegorz Ćwiek został szefem agencji InnerLook, agencji należącej do Grupy Inner Corp., w której skład wchodzi też InnerValue, zajmująca się relacjami inwestorskimi. Kierowana przez niego agencja specjalizuje się w obszarze komunikacji korporacyjnej i produktowej oraz zarządzaniu w sytuacjach kryzysowych.

Wcześniej pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w agencji Procontent. Pracował też dla firm z rynku finansowego, healthcare oraz FMCG. Był rzecznikiem zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie oraz szefem biura prasowego w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim.Tomasz Cichocki jako nowy dyrektor agencji Ogilvy PR odpowiada za rozwój biznesu w Polsce i nadzór nad działaniami dla bieżących klientów. Do jego obowiązków należy też rozwój działań i kompetencji PR w zintegrowanej strukturze Ogilvy & Mather, rozszerzenie usług PR na zewnątrz agencji oraz nadzór nad działaniami dla bieżących klientów (m.in.: Huawei, TK Maxx, Grohe, ProChile). Przez ostatni rok stanowisko dyrektora agencji nie było obsadzone.
Cichocki w Ogilvy PR pracuje od ponad roku. Wcześniej, przez ponad cztery lata pracował w Partner of Promotion, gdzie jako account manager nadzorował pracę nad projektami dla klientów zarówno z sektora prywatnego (m. in. Toshiba, Logitech, Oki, AMD, Polsat Viasat, Electronic Arts, SKANSKA Residential Developement), jak i publicznego (Główny Inspektorat Transportu Drogowego).

Sebastian Hejnowski, CEO polskiego oddziału MSL Group (należącej do Publicis Groupe), awansował na stanowisko CEO tej agencji w Europie Środkowo-Wschodniej. Nadal pełni swoją dotychczasową funkcję.
Na nowym stanowisku Hejnowski kieruje działalnością MSL Group także w Rumunii, Bułgarii i Słowenii. Odpowiada m.in. za optymalizację współpracy różnych biur i usług Publicis Groupe na tych rynkach, rozwój stałych partnerstw oraz wyznaczenie zasad obsługi klientów międzynarodowych.
Hejnowski jest związany z MSL Group (wcześniej działającą pod markami Ciszewski MSL i Ciszewski PR) od 2004 roku. Funkcję CEO pełni od października 2013, kiedy Ciszewski MSL i Ciszewski MSL Financial Communications połączyły się w MSL Group, a z funkcji prezesa tej pierwszej agencji odszedł Jerzy Ciszewski. Wcześniej był dyrektorem zarządzającym Ciszewski MSL. Przed pracą w tej firmie kierował własną agencją reklamową

Ewa Kurowska dołączyła do zespołu On Board Ecco Network obejmując funkcję eksperta sektorowego. Do jej zadań należy wspieranie realizacji projektów z zakresu komunikacji konsumenckiej w tym dla klientów z sektora żywności i żywienia.
Ewa Kurowska jest dietetykiem klinicznym. Ostatnie 5 lat spędziła pracując dla marki Żywiec Zdrój Danone Waters jako specjalista ds. komunikacji zdrowotnej. Pracowała również w branży farmaceutycznej i FMCG, gdzie zajmowała się komunikacją zdrowotną.

Jakub Jarosz - dotychczasowy senior director w agencji Glaubicz Garwolińska Consultants - został nowym członkiem zarządu spółki.
W skład zarządu wchodzą także Anna Garwolińska (prezes) oraz Ada Konczalska (wiceprezes). Jarosz dołączył do zespołu Glaubicz Garwolińska Consultants w 2010 roku. Wcześniej praktykował m.in. w sieciowej agencji reklamowej Love Ativism w Lizbonie.
Agnieszka Jabłońska-Twaróg, przez ostatnie dwa lata odpowiedzialna za komunikację i relacje z mediami w Ministerstwie Skarbu Państwa dołączyła do zespołu Clear Communication Group. Jako partner zarządzający odpowiada za wsparcie bieżących projektów realizowanych przez agencję oraz pozyskiwanie nowych klientów.
Ewa Tomalska-Hyrny została szefem działu consumer healthcare w agencji MSL Group. Do jej obowiązków należy koordynowanie projektów konsumenckich, tematów z zakresu healthcare i zdrowego stylu życia dla firm z branży żywieniowej i farmaceutycznej.
Przez ostatnie dwa lata pracowała jako niezależny konsultant lifestylowy. Wcześniej była związana z Sanofi. Od 1998 roku w agencji Headlines Porter Novelli realizowała m.in. działania produktowe i edukacyjne dla czołowych marek farmaceutycznych w Polsce.
Barbara Mroczek wzmocniła dział financial & professional services w agencji MSLGROUP, obejmując nowo utworzone stanowisko senior advisora. Zajmuje się doradzaniem klientom bankowym i ubezpieczeniowym agencji. Mroczek jest również odpowiedzialna za tworzenie strategii działań komunikacyjnych odpowiadających współczesnym wyzwaniom w branży finansowej.
Ostatnio Barbara Mroczek przez blisko 10 lat pracowała w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie kierowała Departamentem Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej. Była również członkiem rady nadzorczej SSE Starachowice.
Daniel Jarociński objął w agencji Multi Communications stanowisko head of social media. Ostatnio prowadził własną firmę Firecracker, a wcześniej pracował m.in. w agencjach Socializer, 180heartbeats i K2.
W ramach Firecracker Daniel Jarociński zajmuje się m.in. kreacją i rozwojem strategii komunikacji marek w mediach społecznościowych. Dotychczas pracował dla takich marek jak Fox International Channels, Sony Music Polska, Rexona Men (Unilever), Axon Studio, Samsung Poland, Fashionote. Współpracował również z agencjami Havas Worldwide, Cheil Worldwide, DDB & tribal, SocialArt oraz Multi Communications.
Wcześniej związany był z kilkoma agencjami marketingowymi. Pracował m.in. w Socializerze jako social media manager, w Ostrydze jako social media manager, w 180heartbeats jako account executive oraz w K2 jako copywriter i project manager.
Rafał Niczypor, Michał Kubajek i Magdalena Michniewska dołączyli do zespołu retail w agencji MSLGroup. Niczypor objął stanowisko account directora i jest odpowiedzialny za doradztwo w obszarze komunikacji korporacyjnej marki Carrefour. Przez ponad 7 lat był dyrektorem działu komunikacji korporacyjnej w agencji Edelman Polska, prowadził także zespół corporate PR public affairs w On Board. Wcześniej w British Sugar Overseas był odpowiedzialny m.in. za budowę wizerunku korporacyjnego marki.
Funkcję account directora pełni Michał Kubajek, który koordynuje pracę zespołu komunikacji korporacyjnej Carrefour. Przez 6 lat był związany z Tesco, gdzie m.in. pełnił funkcje rzecznika prasowego i szefa marketingu galerii handlowych.
Magdalena Michniewska jako senior advisor poprowadzi projekty public affairs marki Carrefour. Ostatnio przez 17 lat pracowała w Misji Ekonomicznej Ambasady Francji w Polsce, gdzie była m.in. doradcą ds. eksportu. Tworzyła i realizowała strategie komunikacyjno-promocyjne dla wydarzeń wspierających współpracę między biznesem francuskim i polskim.
Ada Konczalska, dotychczasowa dyrektor zarządzająca Glaubicz Garwolińska Consultants, objęła część udziałów agencji, dołączając do grupy partnerów kapitałowych firmy. Jako partner kapitałowy zarządza realizacją strategii Glaubicz Garwolińska Consultants. Ponadto zajmuje się wsparciem działu new business.
Konczalska pracuje w agencji od 2008 roku. Początkowo pełniła funkcję junior managera, realizując projekty z zakresu komunikacji wewnętrznej i media relations. Po dwóch latach stanęła na czele zespołu zarządzania zmianami i komunikacji kryzysowej, a potem objęła stanowisko członka zarządu firmy ds. operacyjnych, współtworzącym nowe kierunki jej rozwoju.
Piotr Kabała i Marcin Mizgalski dołączyli do zespołu agencji Glaubicz Garwolińska Consultants, gdzie objęli funkcje senior account directorów.Obaj są odpowiedzialni za doradztwo strategiczne i kryzysowe, rozwijanie portfolio klientów oraz realizację innych działań dla klientów Glaubicz Garwolińska Consultants.
Ostatnio Piotr Kabała pracował w Discovery Networks, gdzie jako communications manager zarządzał komunikacją firmy na rynkach w Europie Środkowej oraz Południowo-Wschodniej. Wcześniej był związany był m.in. z agencjami Solski Burson-Marsteller, Questia Communications Management Consultants oraz Ogilvy PR. Pracował też w Sigma International Poland oraz Feedback/Hill and Knowlton.
Marcin Mizgalski przed dołączeniem do zespołu Glaubicz Garwolińska Consultants pracował jako dyrektor marketingu i inwestycji w spółce SolarPartners. Wcześniej był prezesem zarządu w agencji Mobijoy! i dyrektorem relacji inwestorskich w Telekomunikacji Polskiej. Był również związany m.in. z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie, Fundacji FERK, Polfą Kutno i MS Stolica.
Agnieszka Dziedzic została partnerem zarządzającym agencji Weber Shandwick (należącej do McCann Worldgroup). Odpowiada za operacyjne prowadzenie agencji i jej całościową strategię rozwoju na rynku polskim.
Poprzednio przez pół roku Agnieszka Dziedzic pracowała jako dyrektor zarządzająca w OnBoard PR. Wcześniej przez wiele lat kierowała założonym przez nią polskim oddziałem agencji Hill & Knowlton.
Ogółem jest związana z branżą public relations od ponad 20 lat. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym i zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Realizowała projekty dla firm z różnych branż, m.in. Michelin, Boeing, GSK, Novartis, HSBC, Samsung, Lidl, BAT, Diageo, RIM i Pepsi, a także akcje społeczne, m.in. wielokrotnie nagradzany program edukacyjny dla młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Bartosz Janik objął funkcję head of digital w agencji MSL Group Poland. Przeszedł z agencji Ogilvy & Mather, gdzie pracował jako digital solutions manager.
Wcześniej był project managerem w Hypermedia Isobar. Pracował też w Fast White Cat i Mydeal.
Izabela Sałamacha została dyrektorem departamentu pharmaceuticals, biotechnology & medical consulting w agencji On Board PR. Wcześniej pracowała już w tej firmie, a także m.in. w Fabryce Komunikacji Społecznej i Hill+Knowlton Strategies.
Na nowym stanowisku odpowiada za pracę zespołu konsultantów doradzających klientom z sektora firm farmaceutycznych i szeroko rozumianej branży opieki zdrowotnej. Ponadto zajmuje się rozwojem działalności agencji w sektorze CSR.
Poprzednio przez niecały rok Sałamacha pełniła funkcję PR & CSR directora w Fabryce Komunikacji Społecznej, gdzie była odpowiedzialna m.in. za wdrażanie strategii CSR i stworzenie raportu społecznego. Wcześniej przez siedem lat pracowała w Hill+Knowlton Strategies.
Tomasz Relewicz awansował w agencji Hill+Knowlton Strategies na stanowisko account directora. W H+K Strategies pracuje od 10 lat, przed awansem pełnił funkcję senior associate. Wcześniej zajmował stanowiska: associate, account managera, senior account executive.
W swojej karierze zawodowej pracował też w agencjach United PR i Newsline Communication & Consulting.
Marcelina Cholewińska została dyrektor zarządzającą agencji First Public Relations. Zastąpiła na tym stanowisku Magdalenę Gębalę-Karcz, która odeszła z firmy i została szefem departamentu PR i rzecznikiem prasowym firmy farmaceutycznej Hasco-Lek.
Cholewińska w First PR pracuje od 2006 roku. Przez pięć ostatnich lat na stanowisku account directora kierowała zespołem obsługującym m.in. Turner Broadcasting System (nadawcę kanałów tv takich jak Cartoon Network, Boomerang, TCM i CNN International).
Do zespołu agencji magnifiCo dołączyły Monika Nacel i Monika Krycka, które objęły stanowiska szefowych nowo utworzonego działu kreacji. Wcześniej zadania z kreacji zlecano firmom zewnętrznym.Monika Nacel i Monika Krycka występują jako duet pod nazwą Miasto Cypel. Zajmowały się sponsoringiem i społeczną odpowiedzialnością biznesu m.in. dla marek Orange Warsaw Festiwal czy Zimowy Narodowy. Działały również w sektorze projektów CSR i zadań publicznych.
Do zespołu agencji 38PR, która zmieniła nazwę na 38PR & Content Communication i otworzyła biuro w Warszawie dołączyli związani z Aldentro Product Placement Zbigniew Badziak i Grzegorz Jarosz. Obaj weszli do zarządu agencji. Badziak jako wiceprezes ds rozwoju, a Jarosz jako wiceprezes ds. finansowych.
Nowa nazwa nawiązuje do większego zakresu świadczonych usług - agencja zajmuje się bowiem nie tylko kompleksową opieką nad wizerunkiem firm i instytucji, ale też niestandardowymi działaniami mediowymi mającymi na celu wprowadzanie marek bezpośrednio do treści redakcyjnych.
Po 6 latach od założenia Ciszewski Financial Communications i blisko 4 latach po dołączeniu tej firmy do MSLGroup Paweł Tomczuk, dotychczasowy CEO agencji, przestał nią kierować. Obecnie jako founding partner doradza kluczowym klientom i zarządowi agencji oraz wspiera rozwój jej biznesu.
- Nie była to łatwa decyzja i o jej podjęciu w tym momencie zadecydowały względy prywatne - właśnie urodziło mi się drugie dziecko - i biorąc pod uwagę, jak intensywna jest praca w naszym zawodzie, chciałem mieć więcej czasu dla rodziny. Ponadto, ponieważ zawsze myślałem o sobie głównie jako przedsiębiorcy, chciałbym wrócić do korzeni- wyjaśnia Tomczuk. MSLGroup nie zatrudnił nikogo na jego miejsce, obowiązki Tomczuka przejął prezes firmy Sebastian Hejnowski.
Do zespołu Solski Burson-Marsteller dołączył Tomasz Trabuć, który objął stanowisko dyrektora oraz szefa działu komunikacji korporacyjnej i public affairs.Trabuć także dołączył do zarządu agencji, który składa się z sześciu osób.
Trabuć ma ponad 20-letnie doświadczenie w profesjonalnej komunikacji i relacjach zewnętrznych. Ostatnio pracował dla Edelman PR Worldwide w Warszawie i Brukseli, gdzie koordynował projekty międzynarodowe oraz obsługiwał kluczowych klientów.
Wcześniej, przez 10 lat (2002-2012) kierował działaniami komunikacyjnymi i odpowiadał za relacje zewnętrzne w Provident Polska. W latach 1999-2001 kierował działem public relations i marketingu oraz był rzecznikiem prasowym Creditanstalt Investmentbank.
Jerzy Ciszewski, założyciel agencji Ciszewski Public Relations (od trzech lat działającej jako MSL Group Poland) po ponad 20 latach formalnie zakończył w niej pracę pozostając jej doradcą.
Jerzy Ciszewski z agencyjnym rynkiem public relations związany jest od 22 lat. W 1993 roku założył własną agencję Ciszewski Public Relations. Pod koniec 2011 roku agencja ta została przejęta przez Publicis Groupe i zmieniła nazwę na MSL Group Poland.
Ciszewski zajmował w niej ostatnio stanowisko chairman. Ale jak sam przyznaje, nie pracował już operacyjnie, a zasiadał jedynie w radzie nadzorczej MSL Group Poland (z funkcji prezesa przeszedł do niej jesienią 2013 roku). - Odszedłem, bo taka nastała pora. Ja jako człowiek muszę zacząć robić nowe rzeczy, w tej firmie przepracowałem circa 20 lat - starczy - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Dodaje, że z MSL zawarł umowę, że jako niezależny konsultant i doradca będzie w miarę potrzeb i konieczności pomagał menedżerom agencji.
Do zarządu agencji ComPress wszedł jako wiceprezes ds. operacyjnych Eryk Kłopotowski, od kilku lat związany z Grupą Gremi, związany z Grupą Gemi od 2013 roku.
Nominacja Kłopowskiego na stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych w ComPress (na trzyletnią kadencję) jest konsekwencją zawartej przez agencję z Gremi Media pod koniec marca ub.r. umowy o współpracy w zakresie marketingu i public relations. Przedmiotem porozumienia, zawartego na czas nieokreślony, jest ustalenie warunków i zasad składania zleceń na usługi świadczone przez ComPress dla Gremi Media.
Eryk Kłopotowski z branżą public relations był związany od 2005 do 2014 roku. Był m.in. PR managerem i rzecznikiem prasowym linii lotniczych SkyEurope Airlines i Air Polonia oraz prowadził agencję PR Transworld Communications.
Z kolei client service directorem w agencji ComPress został Adam Sanocki. Do jego zadań należy rozwijanie relacji z obecnymi klientami, pozyskiwanie nowych oraz kształtowanie współpracy z Gremi Media w ramach podpisanej w kwietniu 2015 roku umowy. Dotyczy ona świadczenia usług z zakresu marketingu i public relations.
W ComPress Sanocki pracuje od 2006 roku, początkowo na stanowisku account managera a ostatnio jako account director. Wcześniej był analitykiem w K2 Consulting i prezenterem w Radiu Wawa.
Aleksandra Lau awansowała na stanowisko PR managera w Grupie On Board Think Kong i przejęła obowiązki szefa zespołu brand & entertainment w On Board Ecco Network. Do jej obowiązków należy koordynacja pracy podległego jej zespołu, a także rozwój kompetencji w obszarze komunikacji konsumenckiej, wdrażanie nowych narzędzi, strategię i rozwój działu.
Aleksandra Lau jest związana z agencją On Board od maja 2010 roku. Do tej pory jako project leader zajmowała się realizacją projektów z zakresu brand PR, CSR i media relations dla firm z branży mediowej i FMCG.
Ewa Buczny została partnerem w agencji buzz. Jako client service director odpowiada za budowanie relacji z klientami i jakość ich obsługi, a także zarządzanie zespołem client service i współtworzenie strategii agencji. Poprzednio, przez blisko trzy lata była związana z agencją 24/7Communication, gdzie pracowała jako senior account manager. Wcześniej pracowała m.in. w agencji McCann Erickson Polska. Pracowała dla takich klientów jak L'Oréal Polska, P&G, Unilever, Nestlé, Maspex, Samsung, Amrest, McDonald’s Polska, Coca-Cola. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Michał Szapiro, były dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej agencji 24/7, dołączył jako partner do Tailors Group.
Tailors Group powstało w 2014 roku. Jest to wspólne przedsięwzięcie Łukasza Wójcika i Łukasza Chojeckiego, który od 2009 roku prowadzi agencję L-Kwadrat (obecnie będącą częścią Tailors Group). Wójcik w przeszłości był członkiem zarządu oraz wspólnikiem w agencji NBS Communications. Z tą samą agencją związany był także Chojecki.











