– Pomysł na nasze rozwiązanie powstał z realnej potrzeby. Według szacunków obecnie nawet 42 proc. ruchu na stronach internetowych to ruch sztuczny, a to dopiero początek, gdyż tworzenie „fake” profili i botów wykorzystujących AI na bardzo dużą skalę dopiero się zaczyna. Boty są o wiele bardziej zaawansowane i lepiej imitują zachowanie człowieka niż jeszcze kilka lat temu. Oznacza to, że firmy będą ponosiły coraz większe straty, nawet o tym nie wiedząc – mówi Jakub Kisiel, współzałożyciel i prezes Travatar
Travatar zmienia możliwości marketingu cyfrowego stosowanego przez różne biznesy w dwóch kluczowych obszarach. Jedną z nich jest ochrona budżetu reklamowego, który wyklikiwany przez boty można odzyskać, a średnio jest to ok. 15%. Tylko w 2022 roku firmy straciły 81 mld USD z powodu oszustw reklamowych i jest to wzrost o ponad 25 proc. w porównaniu do roku 2021. Z kolei w 2023 roku straty te mogą wynieść nawet 100 mld USD. Jest to realny problem, a to tylko część naszego rozwiązania

– Drugim obszarem jest dostarczenie rzetelnych danych analitycznych, czyli bez danych generowanych przez boty. Dzisiaj większość narzędzi analitycznych dostarcza dane zmieszane, czyli wygenerowane przez człowieka i przez boty, jako ten sam rodzaj ruchu. Travatar to zmienia. Firmy zazwyczaj nie zdają sobie sprawy, że segmentacja ich użytkowników może być błędnie tworzona i realnie nie wiedzą jak tak naprawdę zachowują się ich prawdziwi klienci – dodaje Jakub Kisiel.
Spółka zakończyła testy i pilotażowe wdrożenia swojego rozwiązania, obecnie oferuje rozwiązanie głównie firmom z sektora ecommerce i agencjom marketingowym. Zespół Travatara składa się z 10 osób, w tym z ekspertów zajmujących się AI oraz sektorem cyberbezpieczeństwa.
– Rozmawiamy już z pierwszymi partnerami o wdrożeniu naszego rozwiązania. Chcemy w tym roku dotrzeć do firm z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Zakładamy, że największe zainteresowanie znajdziemy wśród klientów z branż marketingu oraz sklepów online, e-commerce – dodaje Jakub Kisiel. – W 2022 roku pozyskaliśmy finansowanie w ramach rundy pre-seed, a w tym chcemy przeprowadzić rundę seed i pozyskać 5,5 mln zł – zapowiada Jakub Kisiel.

Travatar.ai brał udział w kilku międzynarodowych programach akceleracyjnych i inkubacyjnych, takich jak Startup Wise Guys (CyberTrack), F10.Global, Scale-up Champions (Deep Tech) i New Nordic Leads.
Firma ma za sobą pierwsze pilotaże, a w 2023 roku wychodzi z ofertą do klientów, partnerów i nowych inwestorów.











