Trend spadkowy na rynku deserów mlecznych

Warszawa, 22 września 2016 r. – W okresie od sierpnia 2015 do lipca 2016 polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na kategorię deserów mlecznych 350 mln złotych, co oznacza 2,7-procentowy spadek w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika również, że w ujęciu ilościowym zakupy produktów z tej kategorii zmniejszyły się o 1,5 proc. do poziomu 33 tys. ton.Analizowana kategoria obejmuje wszystkie rodzaje gotowych deserów na bazie mleka, m.in. pudding, ryż na mleku czy tiramisu.64 proc. polskich gospodarstw domowych zakupiło desery mleczne przynajmniej raz w roku. Najbardziej popularnym segmentem były puddingi i kremy, które wygenerowały 51 proc. wolumenu zakupów. Z kolei najbardziej rozwijającym się segmentem był ryżu na mleku – w ujęciu ilościowym odnotował 30-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.Przeciętny nabywca dokonywał zakupu deserów mlecznych 9 razy do roku, kupując podczas pojedynczej wizyty w sklepie średnio około 404 gramy produktu. W skali roku polskie gospodarstwa domowe kupowały średnio 3,8 kilograma produktów z kategorii deserów mlecznych, wydając na nie 40 złotych. W analizowanym okresie najliczniejsze grupy nabywców stanowiły gospodarstwa z gospodynią domową w wieku 30-39 lat, z obszarów wiejskich i małych miast oraz gospodarstwa bez dzieci.Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, najważniejszym kanałem, w którym gospodarstwa zaopatrywały się w tę kategorię były dyskonty (około 44 proc. udziału w dystrybucji kategorii). W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten stracił jednak na ważności. Jednocześnie zwiększyły się udziały produktów markowych kosztem produktów marek własnych (do poziomu 69 proc.).Do pobrania[Infografika] Negatywny trend na rynku deserów mlecznychO badaniuPowyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online