Trzy trendy, które ukształtują popyt w końcówce roku

Prognozy analityków GfK zakładają zwiększenie popytu spowodowane utrzymywaniem się organizacji życia podporządkowanej pandemii. Większość czasu nadal spędzamy w domach, co powoduje stałe duże zapotrzebowanie na sprzęt komputerowy, biurowy, domowej rozrywki, do przygotowywania posiłków czy sprzątania.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Trzy trendy, które ukształtują popyt w końcówce roku

Na wielu rynkach, zwłaszcza obu Ameryk i Europy, Black Friday to największe doroczne wydarzenie handlowe. W ubiegłym roku przychody osiągnięte w tzw. Czarnym Tygodniu wzrosły o 12 proc. Analitycy GfK nie przewidują porównywalnego skoku w 2020 r.

Biorąc pod uwagę, że w wielu krajach ponownie wprowadzono szereg obostrzeń w związku z pandemią, obroty w tzw. Czarnym Tygodniu, w jeszcze większym stopniu niż zazwyczaj, zadecydują o tym, czy tego roku biznes nie będzie musiał spisać na straty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-tym-roku-na-swieta-wydamy-29-proc-mniej-niz-w-2019-roku-badanie-zakupy-swiateczne-2020 ##

Trzy trendy wpływające na popyt w końcówce roku

Spośród wszystkich trendów największe znaczenie dla sprzedaży urządzeń ma zdalna praca z domu. Według badania GfK „Consumer Life Global 2020” latem 2020 r. siedem na dziesięć osób pracowało lub studiowało zdalnie przynajmniej jeden dzień w tygodniu. Ponieważ nadal jest to częsta sytuacja, wciąż utrzymuje się wzmożony popyt na sprzęt IT i urządzenia biurowe, w tym komputery. Analizy danych sprzedażowych monitorowanych przez GfK wskazują, że w 2020 r. globalne obroty w tej kategorii mogą wzrosnąć o 15 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/black-friday-promocje-black-november ##

Trend  numer dwa zamyka się w trzech pojęciach: zdrowie, dobrostan, higiena. Ten trend nasila się już od kilku lat, lecz pandemia znacznie go wzmocniła. Analitycy GfK oczekują, że sprzedaż smartwatchy, trackerów fitness oraz urządzeń służących do przygotowywania zdrowych i wartościowych posiłków (np. piekarników z funkcją gotowania na parze lub blenderów) istotnie wzrośnie w trakcie Black Friday oraz w tygodniach poprzedzających Boże Narodzenie.

Tę prognozę potwierdzają wyniki badania GfK „Consumer Life Global 2020” – 49 proc. respondentów na całym świecie stwierdziło, że aktywnie poszukuje produktów oraz usług, które pomogą im w prowadzeniu zdrowego trybu życia. W odpowiedzi na to producenci odpowiednio zmodyfikowali i dostosowali swoje przekazy reklamowe, uwypuklając specyficzne funkcje produkowanych przez siebie urządzeń.

Np. zastosowanie pary w pralkach było dotychczas reklamowane głównie w kontekście oszczędności czasu, który konsumenci muszą przeznaczać na prasowanie. Nadal jest to istotne, lecz pandemia sprawiła, że producenci podkreślają teraz również aspekt higieniczny. Pralki z funkcją pary, która zabija bakterie i wirusy bytujące w odzieży, coraz bardziej zyskują na popularności. Odnosi się to również do oczyszczaczy powietrza, które poprawiają jego jakość podczas całodniowego przebywania w domu. Z danych sprzedażowych GfK wynika, że od maja do sierpnia 2020 r. wolumen sprzedaży pralek z funkcją pary wzrósł o 46 proc., urządzeń do oczyszczania powietrza o 23 proc., a filtrów do wody o 14 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/niedziela-handlowa-6-grudnia-kiedy-bedzie ##

Trend numer trzy to posiłki w domu. Wiele osób przebywa obecnie w domu także w godzinach pracy. Poświęcają znacznie więcej czasu na przygotowywanie posiłków i utrzymanie czystości. W okresie od maja do lipca 2020 r. sprzedaż sprzętów kuchennych wzrosła we wszystkich krajach (z wyjątkiem Chin) ponad dwukrotnie.

W badaniu GfK „Consumer Life Global 2020” 69 proc. konsumentów przyznało, że przynajmniej raz w tygodniu gotują w domu dla przyjemności ‒ to o 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Według danych sprzedażowych GfK w okresie od maja do sierpnia 2020 r. popyt na sprzęty kuchenne skoczył o 99 proc. Np. sprzedaż kategorii robotów kuchennych z funkcją gotowania wzrosła o 53 proc., a ekspresów do kawy o 39 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tegoroczny-black-friday-rozegra-sie-w-internecie ##

Dane ze sprzedaży dotyczą rynków: Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rosji, Polski, Brazylii, Turcji.

Prezentowane w powyższym komunikacie analizy oparte są na danych pochodzących z Panelu Punktów Sprzedaży Detalicznej GfK (PoS Tracking) regularnie gromadzącego informacje na temat sprzedaży produktów z sektorów elektroniki użytkowej, fotografii, telekomunikacji, IT, wyposażenia biurowego oraz dużego i małego sprzętu gospodarstwa domowego. GfK gromadzi dane z ponad 70 krajowych rynków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów