Średnia oglądalność serialu "Trzeci oficer" (emisja w czwartki,zwykle o 20.40) wyniosła 1,98 mln widzów, co dało nadającej serialstacji 13,84 proc. udziału w grupie 4+ i 14,11 proc. w grupie 16-49- wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl. Dla porównywania, emitowana jesienią 2006 rokupoprzednia część serialu zatytułowana "Oficerowie" przyciągałaśrednio 3,27 mln oglądających i dała TVP 2 19,37 proc. udziału wgrupie 4+ (serial pokazywano wtedy w niedziele o 20.00).
W paśmie emisji "Trzeciego oficera" Dwójka była dopiero stacjączwartego wyboru. Liderem była wtedy TVN, która pokazywała "W-11 -Wydział Śledczy" i filmy fabularne - pozycje te wybierało 3,67 mlnwidzów. Na drugiej pozycji znalazła się Jedynka ("Zagubieni","Terminator", "Londyńczycy"; 2,61 mln), natomiast trzecią lokatęzajął Polsat (gł. "Tylko miłość", filmy, "Piotr Bałtroczyk nażywo"; 2,02 mln).

Na reklamach nadawanych wokół "Trzeciego oficera" stacjazarobiła w sumie 7,7 mln zł (dane cennikowe netto, bezrabatów).
Telewizja Polska najprawdopodobniej nie zdecyduje się nawyprodukowanie kolejnego sezonu serialu.
Widownia "Trzeciego oficera" odcinek poodcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisjiserialu
Profil widowni "Trzeciego oficera"











