Trzy czwarte dzieci korzysta ze smartfonów. Spada popularność telewizji (wideo)

Umacnia się trend migracji dzieci od tradycyjnych mediów w kierunku konsumpcji różnego rodzaju treści w świecie wirtualnym. Smartfony są już w 96% polskich gospodarstw z dziećmi. Ze smartfonów korzysta już 73% dzieci w wieku 3-12 lat - wynika z badania Zymetrii.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zwiększa się dostępność różnego rodzaju sprzętów umożliwiających m.in. korzystanie z internetu. Urządzeniem tego rodzaju najczęściej występującym w polskich gospodarstwach domowych, w których są dzieci, jest smartfon. Jest on obecny w 96% gospodarstw (wzrost o 3 pkt. proc. vs. 2018 r.).

Smartfony, których rozmiar ekranów systematycznie rośnie, przejmują wiele funkcji wcześniej przypisanych tabletom. W konsekwencji penetracja tabletów spadła z 70% do 64% obecnie.

Konsole do gier znajdują się już w większości, bo 57% gospodarstw domowych z dziećmi (wzrost o 5 pkt. proc. vs. 2018).

Coraz bogatsza oferta VOD stymuluje wzrost popularności telewizorów Smart TV, z których korzysta się w 55% domów. To więcej o 5 pkt. proc. niż rok wcześniej i o 10 pkt. proc. niż w 2016 r.

grafika

Już 73% dzieci korzysta ze smartfonów, by łączyć się z siecią (+11 pkt. proc.). W tym celu coraz częściej korzystają one także z konsol (29%, +7 pkt. proc.) i Smart TV (26%, +7 pkt. proc.). Wykorzystanie laptopów, tabletów i komputerów stacjonarnych do surfowania w sieci w zasadzie się nie zmienia (odpowiednio 58%, 40% i 30%).

Smartfony popularne są nie tylko wśród dzieci ze szkół podstawowych (korzysta z nich 78% dzieci w wieku 7-12 lat), lecz również wśród przedszkolaków (64%). Warto podkreślić, że wśród najmłodszych Polaków korzystanie ze smartfonów w celu łączenia się z globalną siecią rośnie najszybciej – +15 pkt. proc. wobec 2018 r.

grafika

Telewizja nadal jest medium, z którym dzieci mają kontakt najczęściej, jednak jej zasięg od lat systematycznie maleje. Obecnie oglądanie telewizji przez dzieci przynajmniej od czasu do czasu deklaruje 78% ich rodziców. To o 5 pkt. proc. mniej niż w 2018 r. Coraz mniej dzieci uznaje telewizję za jedną z trzech ulubionych form spędzania wolnego czasu (23%, w dół o 2 pkt. proc.).

Od lat dzieci bardziej od oglądania telewizji lubią zabawy na podwórku z rówieśnikami (41%) oraz zabawy zabawkami (31%). Obserwowany jest także wzrost powszechności czytania książek przez dzieci (55%, +5 pkt. proc. vs. 2018).

grafika

Badanie "Dzieci w Sieci Multiscreen - Edycja 4" zostało przeprowadzone przez firmę analityczno-badawczą Zymetria na zlecenie domu sprzedaży mediów interaktywnych Mediafarm w kwietniu 2019 r., mieszaną techniką ilościową oraz jakościową. Zastosowano wywiady internetowe na próbie ponad 500 respondentów, reprezentatywnej dla populacji grupy rodziców polskich dzieci w wieku 3-12 lat, oraz wywiady etnograficzne i wywiady grupowe z dziećmi w wieku 8-12 lat.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele