Initiative Media Warszawa jako grupa kapitałowa, czyli razem ze swoimi spółkami zależnymi Brand Connection, Magna Global Polska i Reprise Media, wypracowała w 2024 roku 288,76 mln zł przychodów sprzedażowych, o 1 proc. więcej niż przed rokiem.
Wpływy grupy Initiative Media Warszawa z usług reklamowych zmalały rok do roku z 271,91 do 269,42 mln zł, zaś te z usług back office i ekspertyz podskoczyły z 13,86 do 19,34 mln.

Nowi i straceni klienci Initiative Media Warszawa
Agencja w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. po wygranych przetargach pozyskała obsługę Velo Banku, Velvet Care, MSD Polska i Inchcape Motors. Z drugiej strony w 2023 roku zakończyła współpracę z Carlsbergiem, a w ub.r. – z Lego i Amazonem (efekty utraty tego ostatniego klienta są widoczne dopiero w 2025 roku).
Przychody firmy od innych podmiotów z koncernu IPG minimalnie zmalały: z 22,2 do 22,11 mln. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 5,75 mln zł od Kinesso Polska, 4,94 mln od Reprise Media, 4,74 mln od Universal McCann i 3,46 mln od Orion Media.
Natomiast pozostałe przychody operacyjne poszły w dół z 6,21do 3,73 mln zł (w 2023 roku zaliczono tu 2,4 mln wpływów z usług back office i ekspertyz, a w ub.r. – już żadnych).
Ponad 100 pracowników
Koszty operacyjne grupy Initiative Media Warszawa w ub.r. wyniosły 291,74 mln zł, po wzroście rok do roku o 0,9 proc. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce (czyli przede wszystkim powierzchnie reklamowe kupowane dla klientów) zwiększyły się z 262,64 do 263,71 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń wzrosły z 20,42 do 21,38 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych – z 4,06 do 4,4 mln, a amortyzacji – z 1,03 do 1,21 mln. Liczba pracowników firmy zwiększyła się r/r ze 107 do 114.
Z kolei jej pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 2,4 do 3,46 mln zł, a wydatki finansowe – z 916,9 tys. do 1,14 mln zł.
Rentowność grupy Initiative Media Warszawa znacząco się pogorszyła. Wynik operacyjny zmalał z 373,6 tys. zł zysku do 2,71 mln straty, zaś strata netto pogłębiła się ze 195,3 tys. do 5,23 mln zł.

To dla firmy trzeci z rzędu ze stratą. W 2023 roku przy 336,41 mln zł przychodów sprzedażowych jej ujemna rentowność netto wyniosła 1,62 mln zł. Natomiast rok wcześniej osiągnęła 389,25 mln zł wpływów i 4,33 mln czystego zysku.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023












