Trzy lata pod kreską. Initiative Media Warszawa znów ze stratą

Agencja Initiative Media Warszawa w 2024 roku przy minimalnym wzroście przychodów zanotowała 5,2 mln zł straty netto. To jej trzeci z rzędu rok z ujemną rentownością.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Trzy lata pod kreską. Initiative Media Warszawa znów ze stratą
Logo agencji mediowej Initiative

Initiative Media Warszawa jako grupa kapitałowa, czyli razem ze swoimi spółkami zależnymi Brand Connection, Magna Global Polska i Reprise Media, wypracowała w 2024 roku 288,76 mln zł przychodów sprzedażowych, o 1 proc. więcej niż przed rokiem.

Wpływy grupy Initiative Media Warszawa z usług reklamowych zmalały rok do roku z 271,91 do 269,42 mln zł, zaś te z usług back office i ekspertyz podskoczyły z 13,86 do 19,34 mln.

Nowi i straceni klienci Initiative Media Warszawa

Agencja w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. po wygranych przetargach pozyskała obsługę Velo Banku, Velvet Care, MSD Polska i Inchcape Motors. Z drugiej strony w 2023 roku zakończyła współpracę z Carlsbergiem, a w ub.r. – z Lego i Amazonem (efekty utraty tego ostatniego klienta są widoczne dopiero w 2025 roku).

Przychody firmy od innych podmiotów z koncernu IPG minimalnie zmalały: z 22,2 do 22,11 mln. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 5,75 mln zł od Kinesso Polska, 4,94 mln od Reprise Media, 4,74 mln od Universal McCann i 3,46 mln od Orion Media.

Natomiast pozostałe przychody operacyjne poszły w dół z 6,21do 3,73 mln zł (w 2023 roku zaliczono tu 2,4 mln wpływów z usług back office i ekspertyz, a w ub.r. – już żadnych).

Ponad 100 pracowników

Koszty operacyjne grupy Initiative Media Warszawa w ub.r. wyniosły 291,74 mln zł, po wzroście rok do roku o 0,9 proc. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce (czyli przede wszystkim powierzchnie reklamowe kupowane dla klientów) zwiększyły się z 262,64 do 263,71 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń wzrosły z 20,42 do 21,38 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych – z 4,06 do 4,4 mln, a amortyzacji – z 1,03 do 1,21 mln. Liczba pracowników firmy zwiększyła się r/r ze 107 do 114.

Z kolei jej pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 2,4 do 3,46 mln zł, a wydatki finansowe – z 916,9 tys. do 1,14 mln zł.

Rentowność grupy Initiative Media Warszawa znacząco się pogorszyła. Wynik operacyjny zmalał z 373,6 tys. zł zysku do 2,71 mln straty, zaś strata netto pogłębiła się ze 195,3 tys. do 5,23 mln zł.

To dla firmy trzeci z rzędu ze stratą. W 2023 roku przy 336,41 mln zł przychodów sprzedażowych jej ujemna rentowność netto wyniosła 1,62 mln zł. Natomiast rok wcześniej osiągnęła 389,25 mln zł wpływów i 4,33 mln czystego zysku.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Wyniki finansowe grupy Initiative Media Warszawa
Wyniki finansowe grupy Initiative Media Warszawa © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"