Według najnowszego raportu WARC, globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2025 r. szybciej, niż przewidywano jeszcze kilka miesięcy temu.
W trzecim kwartale 2025 r. analitycy WARC odnotowali wyraźny wzrost aktywności reklamowej, szczególnie w segmencie mediów społecznościowych. Wydatki na reklamy w social media wzrosły o 20,2 proc. rok do roku, co oznacza dodatkowe 4,9 mld dol. wartości.

Największy wzrost zanotowały platformy należące do Meta (Instagram – 18,8 proc.) oraz TikTok (56,8 proc.). Według WARC, detaliczny sektor reklamowy stał się największym segmentem na tych platformach. Wzrosty odnotowano także w branży technologicznej i elektroniki użytkowej, które są szczególnie wrażliwe na zmiany taryfowe.
Marki zwiększają inwestycje w platformy cyfrowe
WARC podkreśla, że mimo globalnych zawirowań gospodarczych i ograniczonej siły nabywczej konsumentów, marki zwiększają inwestycje w platformy cyfrowe, takie jak Meta, Alphabet i Amazon. Według Jamesa McDonalda, dyrektora ds. danych i prognozowania w WARC, wartość globalnego rynku reklamowego niemal podwoi się w porównaniu z 2020 r., osiągając 1,36 bln dol. do 2027 r.
W segmencie retail media prognozowany jest wzrost o 13,7 proc. w 2025 r., do poziomu 175 mld dol., co stanowi 14,9 proc. całego rynku reklamowego. Amazon ma odpowiadać za ponad jedną trzecią (35,4 proc.) tego segmentu. Jednak WARC przewiduje, że tempo wzrostu retail media spowolni w kolejnych latach do średnio 12,6 proc. rocznie.

WARC prognozuje, że globalny rynek reklamowy będzie rósł mimo niepewności związanej z taryfami i spowolnieniem gospodarczym. W USA, według eMarketera, wydatki na reklamę cyfrową mają wzrosnąć o 9,5 proc. do 338,27 mld dol., co jest niższym tempem niż wcześniejsze prognozy. WARC pozostaje jednak bardziej optymistyczny w skali globalnej.











