Turniej Czterech Skoczni stracił widzów, ale TVP1 dalej była liderem

Średnio 4,6 mln osób oglądało w TVP1 zakończony we wtorek 63. Turniej Czterech Skoczni. To o 1,3 mln widzów mniej niż rok temu, ale transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 5,4 mln zł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Turniej odbywał się w okresie od 27 grudnia 2014 roku do 6 stycznia 2015 roku - TVP1 w tym czasie pokazała cztery właściwe konkursy i trzy zawody kwalifikacyjne. Ich średnia widownia na wyniosła 4,55 mln osób. Przełożyło się to na 31,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 26,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który w Jedynce oglądało 5,35 mln widzów. Na drugim miejscu znalazły się zawody w Innsbrucku z oglądalnością na poziomie 5,28 mln osób.

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, której udział wyniósł już tylko 8,37 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (8,31 proc.) oraz TVP2 (7,68 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął TVN przed Polsatem.

Transmitowana rok wcześniej 63. edycja Turnieju Czterech Skoczni miała zdecydowanie więcej widzów. W TVP1 oglądało ją średnio 5,8 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 40,98 proc. i 37,16 proc. (więcej na ten temat).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przez-kontuzje-kamil-stoch-bez-nowego-sponsora-na-kasku ##

Trzeba jednak dodać, że wówczas Jedynka nie transmitowała kwalifikacji, a jedynie konkursy główne. Rok temu lepiej w TCS słabiej wypadli też Polacy - Kamil Stoch był wtedy na 7. miejscu klasyfikacji generalnej imprezy, a podczas zakończonej kilka dni temu edycji Turnieju zajął 10. pozycję. W zeszłym roku drugim najlepszym Polakiem był Maciej Kot, sklasyfikowany ostatecznie na miejscu 12., a teraz za Stochem znalazł się Piotr Żyła, ale dopiero na miejscu 19.

Wpływy TVP1 z reklam przy transmisjach 63. Turnieju Czterech Skoczni wyniosły 5,1 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były aż o 1,4 mln zł wyższe, ale tym razem transmisji z TCS było w Jedynce siedem a nie cztery jak rok temu (dane cennikowe netto, bez rabatów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"