Skokowy wzrost oglądalności Telewizji Republika nastąpił 20 grudnia, gdy wraz z ogłoszeniem nowych władz Telewizji Polskiej na ponad tydzień zawieszono emisję TVP Info. Równocześnie z anten zniknęły „Wiadomości” (dzień później zastąpił je nowy program „19.30”), „Teleexpress” (wrócił dopiero w zeszły czwartek) i „Panorama” (ma zostać przywrócona w najbliższych dniach).
TV Republika w pierwszych dniach w paśmie specjalnym trwającym od rana do wieczora relacjonowała przede wszystkim zamieszanie wokół mediów publicznych. Poświęcała temu tematowi dużo więcej uwagi niż TVN24 czy Polsat News. W efekcie od 20 do 26 grudnia jej średnia widownia minutowa wynosiła aż 166 646 osób, wobec 5 806 od 1 do 19 grudnia (dane Nielsen Audience Measrurement). Stacja o 18 tys. widzów wyprzedzała Polsat News (148,4 tys.), spośród kanałów informacyjnych zdecydowanie ustępowała jedynie TVN24 (425,5 tys.).

TV Republika na YouTubie: stream na żywo
Telewizję Republika można także oglądać na żywo w internecie: w playerze na stronie głównej jej portalu oraz na YouTubie. O skali wzrostu zainteresowania stacją świadczą statystyki jej kanału youtube’owego. Tam transmisję na żywo ogląda regularnie ok. 5-10 tys. internautów, natomiast najpopularniejsze programy przyciągają dużo więcej widzów.
Czytaj też: Provident, Adamed, Tarczyński i Żabka wycofują reklamy z TV Republika. “Bojkot reklamodawców”
29 grudnia pierwsze wydanie programu informacyjnego „Dzisiaj” prowadzone przez Danutę Holecką oglądało jednocześnie nawet 22 tys. użytkowników. - Spływają fantastyczne dane online na temat ogromnego zainteresowania widzów wydaniem prawdziwych #Wiadomosci prowadzonych przez Danutę Holecką w @RepublikaTV - komentował na platformie X Michał Rachoń, który po odejściu z TVP Info objął funkcję dyrektora programowego Telewizji Republika.

Poranny program „Michał Rachoń. #Jedziemy” na kanale youtube’owym TV Republika regularnie gromadzi kilkanaście tys. widzów jednocześnie. Podobną oglądalność ma pasmo po godz. 20, w czasie którego relacjonowane są protesty przeciw zmianom w Telewizji Polskiej, Polskim Radiu i PAP.
Nawet 20 tys. nowych subskrybentów dziennie
19 grudnia kanał youtube’owy TV Republika miał 546 tys. subskrybentów (dane z platformy Socialblade). Przez kolejne trzy dni przybywało ich po 16-18 tys. dziennie, 23 grudnia - 23 tys., a potem po kilkanaście tys. każdego dnia.
Zaraz po debiucie Danuty Holeckiej przez dwa dni pojawiło się 39 tys. nowych stałych widzów. Natomiast w minionym tygodniu temp przyrostu subskrybentów zmalało do 6-9 tys. dziennie.

Już 23 grudnia kanał wyraźnie przekroczył pułap 600 tys. subskrypcji, siedem dni później miał ich już 100 tys. więcej, a w niedzielę 7 stycznia - 780 tys. Dla porównania przed 20 grudnia dziennie zyskiwał zwykle od 1 do 3 tys. stałych widzów.
Większość programów i wywiadów zaraz po emisji w TV Republika jest publikowana jako osobne materiały na kanale youtube’owym stacji. W ostatnich dwóch tygodniach największą oglądalność osiągnęło pierwsze wydanie „Dzisiaj” z Danutą Holecką - zanotowało jak dotąd ponad 415 tys. odtworzeń.

20 grudnia wszystkie treści na kanale stacji obejrzano 4 mln razy, a dzień później - rekordowe jak dotąd 6 mln razy. Potem notowały zwykle ok. 2,5-3 mln odtworzeń dziennie (na Socialblade tę statystykę aktualizowano co drugi dzień).
Do 19 grudnia treści na kanale youtube’owym TV Republika przez ponad 10 lat oglądano łącznie 456,8 mln razy. Dwa i pół tygodnia później, 6 stycznia, licznik wskazywał już 507,4 mln wyświetleń, czyli 11 proc. więcej.












