TV Trwam wśród liderów

Lutowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów przyniosło zwycięstwo Gazety Wyborczej.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

W lutym Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził analizę na podstawie 4915 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-28 lutego 2006 r.

Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 5900 razy (2567 razy w prasie, 2236 w telewizji i 1097 w radiu).

Najwięcej powołań dotyczyło Gazety Wyborczej , na którą powoływano się 1357 razy. W ten sposób Wyborcza wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą 310 publikacji. Na trzeciej pozycji pozostaje Życie Warszawy (433). Natomiast na czwartej lokacie nastąpiła kolejna zmiana – w lutym znalazł się na niej Puls Biznesu ze 194 materiałami. Na piąte miejsce awansował Fakt.

W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

Gazeta Wyborcza - 1357Rzeczpospolita - 1047Życie Warszawy  - 433Puls Biznesu - 194Fakt - 184Gazeta Prawna - 180Newsweek - 187Super Express - 162Radio Zet - 142Wprost - 134Nasz Dziennik - 115TVN 24 - 114Trybuna - 107Nowy Dzień - 105Polityka -86

Wśród stacji radiowych prowadzi Radio ZET, które było powoływane najczęściej w kontekście polityki polskiej i spraw sądowych. Drugie miejsce wśród radiostacji zajął Program 3 Polskiego Radia. Liderem wśród stacji telewizyjnych pozostał TVN24, wiceliderem – TVN. Trzecie miejsce wśród stacji telewizyjnych należy do TV Trwam.

Zmiany na szczycie nastąpiły w rankingu najczęściej przywoływanych portali internetowych – na pierwsze miejsce powrócił Onet.pl, wyprzedzając portal Interia.pl. Żadna z informacyjnych stron internetowych nie trafiła jednak do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów.

Lutowe cytowania informowały m.in. o: tragedii w Katowicach, gdzie pod zawalonym dachem hali targowej zginęło prawie 70 osób; sprawie rzekomego szukania „kwitów” przez ministra Z. Wassermana oraz innych sprawach z jego udziałem, procesie beatyfikacyjnego Jana Pawła II i lustracji. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Na pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich awansował w lutym tygodnik Newsweek. Drugi jest Wprost, a trzecia Polityka.

Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 22 powołań.

85 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą