TVN 24 przyciąga ludzi po studiach, a TVP Info - po podstawówce

TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały w listopadzie br. większy udział w rynku niż rok wcześniej  - straciła TVN 24. Kanał ten pozostaje jednak liderem wśród osób wykształconych, zaś TVP Info wygrywa wśród widzów po podstawówce.

afp - pb
afp - pb
Udostępnij artykuł:

Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info kolejny miesiąc z rzędu pnie się do góry. W zeszłym miesiącu przyciągała średnio codziennie 270 tys. widzów, czyli o 3,25 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,03 proc. do 4,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Spadek widowni o 11,89 proc. zanotowała natomiast konkurencyjna TVN 24, którą w listopadzie  br. oglądało 145 tys. widzów, a o 0,06 pkt. proc. spadł udział tej stacji w rynku i wyniósł 2,19 proc.

Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego się na pozycji trzeciej najmłodszego kanału w zestawieniu, czyli Polsat News. Każdą jego minutę w listopadzie br. oglądało średnio 19 tys. widzów, czyli o 72,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,17 proc. do 0,29 proc.

Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła w listopadzie br. widzów - jej oglądalność spadła bowiem 7,33 o proc. do 10 tys. osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,17 proc. do 0,15 proc.   

Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes spadła w zeszłym miesiącu o 24,25 proc. do  2 tys. widzów, zaś jej udział zmalał z 0,05 proc. do 0,04 proc. Gorzej radził sobie konkurencyjny kanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 46,61 proc. do 1 tys. osób, a udział spadł aż o 0,03 pkt proc. do 0,02 proc..

Liderem oglądalności wśród osób z wykształceniem wyższym był w listopadzie br. kanał TVN 24 z udziałem na poziomie 5,44 proc. Wynik ten był jednak o 0,66 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmowała stacja TVP Info z 4,27 proc. udziału (wzrost o 0,29 pkt proc.). Kanał informacyjny telewizji publicznej był natomiast liderem zarówno wśród widzów z wykształceniem średnim i podstawowym, wyprzedzając tam komercyjnego konkurenta.

Wszystkie pozostały stacje informacyjne oraz biznesowe, podobnie jak TVN 24, miały największy udział wśród widzów po studiach, niższy wśród widzów z wykształceniem średnim i najniższy wśród tych, którzy ukończyli jedynie podstawówkę.

 

Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w listopadzie br.

 

 

 

 

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK