Cennikowe wpływy z reklam (bez rabatów i autopromocji) stacji telewizyjnych w sierpniu br. wyniosły 856,57 mln zł, o 19,13 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), a faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat). Z kolei ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wartość reklamy telewizyjnej zwiększy się w skali roku o 2,1 proc. (więcej o tym).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-naziemnej-telewizji-cyfrowej-tvp1-o-29-proc-w-dol ##
Wśród czołowych stacji w sierpniu br. na pozycję lidera awansował Polsat, którego cennikowe przychody wyniosły 151,5 mln zł, o 11,9 mln zł więcej niż rok wcześniej (8,5 proc. w górę). Jeszcze większe wzrosty wpływów osiągnęły AXN i TVP Seriale. Ten pierwszy kanał zarobił o 12,26 mln zł więcej niż przed rokiem (78,4 proc. w górę), a drugi - o 15,23 mln zł (czyli o 137,2 proc.).

Wpływy Disney Channel zwiększyły się o 10,72 mln zł (czyli o 84 proc.), a National Geographic Channel - o 9,32 mln zł (92,8 proc. w górę). Z kolei przychody TVP1 wzrosły o 5,89 mln zł (7,3 proc. w górę), a TVN24 - o 2,26 mln zł (czyli o 8,7 proc.).
W czołowej dziesiątce spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały jedynie TVN i Discovery Channel. Pierwszy kanał zarobił aż o 55,32 mln zł mniej niż rok wcześniej (to 33,1 proc. w dół), a drugi - o 11,2 mln zł mniej (30,8 proc. w dół).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-info-i-tvn24-na-czele-stacji-tematycznych-tvp-regionalna-i-stopklatka-tv-w-czolowce ##











