TVN i Polsat ostro w dół - w październiku Puls2 przed TVP Info

W październiku 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera utrzymał kanał TVN, a największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2013 roku utrzymała TVN. Udział tego kanału względem października 2012 roku zmniejszył się o 16,24 proc. i wyniósł 13,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której średni miesięczny wynik jednak zmalał o 9,71 proc. do 12,37 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadł Polsat ze średnim udziałem na poziomie 12,35 proc., po spadku o 15,24 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 12,31 proc. i wyniósł 10,97 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 56,67 proc. do 49,00 proc.

Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 32,59 proc. do 3,58 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 3,23 proc., notując wzrost o 26,67 proc.

Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 63,53 proc. do zaledwie 1,24 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na jedenaste.

Oczko wyżej od TVP Info uplasował się kanał Puls 2, powstały w związku ze startem naziemnej telewizji cyfrowej. Jego wynik to 1,29 proc. po wzroście aż o 344,83 proc.

Z kolei na czternastej pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział w październiku br. (czyli w drugim miesiącu nadawania) wyniósł 1,02 proc.

 

 

 

 

 

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do stacji TVN, której udział w październiku br. spadł o 9,54 proc. do poziomu 15,46 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (13,23 proc. udziału; spadek o 21,34 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 12,30 proc. do 9,27 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Jedynka (8,29 proc.; - 19,28 proc.).Piąte miejsce należało do TV Puls, która zanotowała wzrost o 32,27 proc. względem października 2012 roku. Jej udział wyniósł w zeszłym miesiącu 3,73 proc., co było rekordowym wynikiem w historii nadawania kanału.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 16,64 proc., po spadku o 12,28 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (12,75 proc. udziału; w dół o 16,99 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (8,17 proc.; - 10,61 proc.) i TVP1 (7,57 proc.; - 18,86 proc.).

We wrześniu 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 14 października br. obejrzało 7,04 mln widzów. Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ 2014, w którym Polska zmierzyła się z Ukrainą (TVP1; 5,92 mln widzów). Trzecia pozycja należała do „Na dobre i na złe” (TVP2; 5,67 mln widzów).W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, cztery - do TVP2, a trzy - do Polsatu.

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu