Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2013 roku utrzymała TVN. Udział tego kanału względem października 2012 roku zmniejszył się o 16,24 proc. i wyniósł 13,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której średni miesięczny wynik jednak zmalał o 9,71 proc. do 12,37 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadł Polsat ze średnim udziałem na poziomie 12,35 proc., po spadku o 15,24 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 12,31 proc. i wyniósł 10,97 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 56,67 proc. do 49,00 proc.
Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 32,59 proc. do 3,58 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 3,23 proc., notując wzrost o 26,67 proc.

Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 63,53 proc. do zaledwie 1,24 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na jedenaste.
Oczko wyżej od TVP Info uplasował się kanał Puls 2, powstały w związku ze startem naziemnej telewizji cyfrowej. Jego wynik to 1,29 proc. po wzroście aż o 344,83 proc.
Z kolei na czternastej pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział w październiku br. (czyli w drugim miesiącu nadawania) wyniósł 1,02 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do stacji TVN, której udział w październiku br. spadł o 9,54 proc. do poziomu 15,46 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (13,23 proc. udziału; spadek o 21,34 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 12,30 proc. do 9,27 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Jedynka (8,29 proc.; - 19,28 proc.).Piąte miejsce należało do TV Puls, która zanotowała wzrost o 32,27 proc. względem października 2012 roku. Jej udział wyniósł w zeszłym miesiącu 3,73 proc., co było rekordowym wynikiem w historii nadawania kanału.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 16,64 proc., po spadku o 12,28 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (12,75 proc. udziału; w dół o 16,99 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (8,17 proc.; - 10,61 proc.) i TVP1 (7,57 proc.; - 18,86 proc.).
We wrześniu 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 14 października br. obejrzało 7,04 mln widzów. Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ 2014, w którym Polska zmierzyła się z Ukrainą (TVP1; 5,92 mln widzów). Trzecia pozycja należała do „Na dobre i na złe” (TVP2; 5,67 mln widzów).W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, cztery - do TVP2, a trzy - do Polsatu.












