Według danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl w maju br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) wyniosły 1,77 mld zł. To o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na pierwsze miejsce wśród stacji awansował TVN, który zarobił z reklam o 7,7 proc. więcej niż w maju ub.r. Wyprzedzony został Polsat, którego wpływy reklamowe zmalały o 1,7 proc. Wzrosty zanotowały natomiast dwa główne kanały Telewizji Polskiej. TVP 1 zarobiła o 3,7 proc., a TVP 2 o 18 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pozostałe kanały z czołowej dziesiątki zestawienia też zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Przychody Disney Channel wzrosły o 20,3 proc., TVN 24 - o 35,8 proc., AXN - o 22 proc., a TV 4 - o 9,6 proc.

Jednak największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN 7 i Polo TVN. Ten pierwszy kanał zarobił o 97,7 proc. więcej niż w maju ub.r.. Natomiast Polo TVN przed rokiem nie było jeszcze objęte monitoringiem Kantar Media, a w kwietniu br. nie znalazło się w czołowej dziesiątce rankingu, co oznacza, że zarobiło z reklam mniej niż 28 mln zł.
Polo TV dzięki obecności na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej notuje coraz większą oglądalność i jest obecnie liderem wśród kanałów muzycznych (zobacz szczegóły).
Według Starlinka w całym I kwartale br. faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 774,2 mln zł, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej).











