Przychody brokerskie TVN Media zwiększyły się rok do roku z 252,78 do 265,89 mln zł (w poniższych grafikach wszystkie kwoty są w tys. zł). Spółka sprzedaje ofertę reklamową (czas reklamowy i usługi sponsorskie w telewizji i internecie) swojego właściciela TVN Discovery Polska, a także stacji kilku średnich i małych nadawców, m.in. Canal+ Polska, Telewizji Puls, Viacomu, The Walt Disney Company i FOX International.
Z kolei wpływy TVN Media z opłat licencyjnych skurczyły się z 73,69 mln zł do zera, a pozostałe przychody (m.in. z produkcji spotów i innych treści wideo) - z 69,9 do 13,62 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-ile-zarabia-z-reklam-i-abonamentow-ilu-ma-pracownikow-jakie-zarobki-zarzadu,7170458539910785a ##

TVN Media wchłonięte przez TVN
Z końcem 2018 roku zorganizowana część przedsiębiorstwa TVN Media, stanowiąca dział marketingu, została wydzielona i wniesiona do TVN. Wartość netto tych aktywów określono na 1,94 mld zł. W konsekwencji kapitał zakładowy TVN Media obniżono z 1,96 mld zł do 4,4 tys. zł.
W wynikach sprzedażowych TVN Media przełożyło się to na spadek wpływów z licencji i wpływów pozostałych. Ponadto przychody od TVN skurczyły się ze 120,41 mln zł do 924 tys. zł, a od Grupy Discovery - z 4,65 mln zł do 149 tys. zł.
Wpływy od Canal+ Polska (TVN Media ma 32 proc. udziałów tej spółki) zmniejszyły się z 1,54 do 1,49 mln zł), a od firm powiązanych z Discovery (czyli takich, w których koncern ma poniżej 50 proc. udziałów) wzrosły z 2,49 do 3,38 mln zł.

Koszty bez obciążeń dot. Canal+
Wydatki operacyjne TVN Media w ub.r. wyniosły 101,77 mln zł, wobec 811,4 mln zł rok wcześniej. W 2018 roku firma odpisała 644,98 mln zł na utratę wartości marki nc+, która we wrześniu ub.r. zniknęła z rynku, została zastąpiona przez Platformę Canal+.
Koszty marketingu i badań poszły w dół z 54,29 do 11,32 mln zł, a wynajmu - z 9,3 do 3,8 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zmniejszyły się z 59,06 do 53,72 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 312 osób na etacie.

Wydatki TVN Media wobec firm powiązanych kapitałowo zwiększyły się z 1,5 do 1,52 mld zł. Koszty wobec TVN zmalały z 1,31 do 1,3 mld zł, wobec Grupy Discovery wzrosły z 82,59 do 105,74 mln zł, a wobec spółki Stavka nadającej TTV - z 92,74 do 101,85 mln zł.
- Koszty działalności operacyjnej dotyczące TVN, Stavki, Grupy Discovery, C+ oraz NTL Radomsko obejmują głównie koszty sprzedanych usług w ramach działalności brokerskiej, koszty te w rachunku zysków i strat są prezentowane jako pomniejszenie przychodów, oraz inne usług - wyjaśniono w sprawozdaniu firmy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nadawca-ttv-przy-wzroscie-wplywow-i-duzym-spadku-kosztow-mial-43-mln-zl-zysku-netto,7170454615926913a ##

Zysk na pokrycie wcześniejszych strat
W 2018 roku TVN Media odpisało też 358 mln zł, obniżając wycenę posiadanych udziałów Canal+ Polska. W 2018 roku otrzymało od tej firmy 23,4 mln zł dywidendy, a w ub.r. - 23,46 mln zł.
W ub.r. bez obciążeń dotyczących Canal+ Polska wyniki rentowności TVN Media były dodatnie, mimo że przychody odsetkowe zmalały z 96,44 do 9,81 mln zł, a koszty finansowe poszły w górę z -10,49 do 1,08 mln zł.
Wynik operacyjny firmy wzrósł z 767,24 mln zł straty do 201,45 mln zł zysku, wynik brutto - z 646,2 mln zł straty do 212,41 mln zł zysku, a wynik netto - z 623,7 mln zł straty do 184,06 mln zł zysku.
W zeszłym tygodniu TVN zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto TVN Media zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat firmy.

W sprawozdaniu TVN Media ogólnikowo skomentowano wpływ epidemii na działalność firmy.
- Pandemia może mieć negatywny wpływ na pozycję bilansową, wyniki operacyjne i przepływy pieniężne Spółki. Obecny poziom niepewności dotyczącej ekonomicznego i operacyjnego wpływu COVID-19 oznacza, że wpływ na przyszłe wyniki finansowe nie może w tym momencie zostać oszacowany w sposób racjonalny i pełny - napisano.











