W minionym tygodniu, tj. w okresie od 27 listopada do 3 grudnia 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,31 mln widzów, co przełożyło się na 38,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-listopad-2017-liderem-tvn ##
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 3 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 4,25 mln widzów (30,92 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,33 mln widzów (emisja tego samego dnia; 7. pozycja). 2,67 mln oglądających miały pokazane również tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (18. pozycja).

Podium uzupełnia transmisja z niedzielnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Niżnym Tagile. Zawody te śledziło średnio 4,08 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 30,13 proc. udziału (w TVP Sport było to dodatkowe 228 tys. widzów i 1,76 proc. udziału - dane udostępnione przez TVP).
Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 29 listopada miał 3,99 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,23 proc.
Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 27 listopada śledziło 3,88 mln widzów (23,55 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,11 mln osób, co dało Dwójce 33,36 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do „Faktów” (1,29 mln widzów; 22,24 proc. udziału), a podium uzupełnia finałowy odcinek „Diagnozy” (1,26 mln widzów; 23,12 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (również 1,26 mln; 23,12 proc.) i „MasterChef” (również 1,26 mln; 19,49 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,34 pkt. proc. do 11,15 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,46 proc., po spadku o 0,39 pkt. proc.
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,67 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,34 pkt. proc.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,91 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,41 proc. do 40,19 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 5,03 proc. (wzrost o 0,35 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera umocnił się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,70 pkt. proc. do 14,05 proc.
Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,49 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,07 pkt. proc. do 7,30 proc.) i Jedynka (- 0,60 pkt. proc. do 6,31 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,49 pkt. proc. do 12,69 proc.);











