TVN postawi na produkcję programów do internetu

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, zapowiada, że stacja postawi na produkcję programów do emisji tylko w internecie. Pierwsze z nich zobaczymy już jesienią br.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

- Widzimy, że użytkownicy internetu mają inne oczekiwania od widzów telewizji linearnej. Naszym zadaniem będzie znaleźć na tym wczesnym etapie sposób na ekonomiczne produkowanie programów tylko do oglądania online - mówi Markus Tellenbach pytany o plany firmy dotyczące wideo w sieci. Zapowiedział, że jeszcze w tym roku spółka zrealizuje w tym obszarze pierwsze projekty.

TVN w ostatnich latach produkował już programy do emisji tylko w sieci, ale były to głównie spin-offy produkcji z głównej anteny jak np. „Kuchenne rewolucje - powroty” nawiązujące do „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler, „Lekarze po godzinach”, powiązani z serialem „Lekarze”, czy serial „Julia 2”, będący kontynuacją telenoweli „Julia”.

Nad rozwojem kontentu do sieci pracuje departament digital & e-commerce TVN, który w ostatnim czasie został znacznie rozbudowany i jest obecnie oczkiem w głowie kierownictwa firmy. W poniedziałek jego dyrektor Christian Anting został powołany do zarządu TVN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-ze-wzrostem-przychodow-mniejszy-zysk-i-dlug ##

Grupa TVN poza Player.pl materiały wideo udostępnia też w serwisie tvn.pl, portalu tvn24.pl i witrynach innych kanałów, dodatkowo materiały newsowe są dystrybuowane przez Agencję TVN na strony innych wydawców. Z raportu finansowego spółki wynika, że liczba materiałów odtworzonych w ramach oferty online TVN w I półroczu br. wyniosła 600 mln, co oznacza wzrost aż o 63 proc. względem I półrocza ub.r. Przychody TVN z usług online wideo w tym okresie wzrosły o 9 proc.

Z danych stacji wynika, że wiosną użytkownicy serwisu Player.pl korzystali z niego średnio miesięcznie przez osiem godzin. 50 proc. ruchu na stronach TVN z materiałami wideo pochodziło z przeglądarek, 30 proc. z telewizorów Smart TV, a 20 proc. z urządzeń mobilnych.

W maju br. serwisy internetowe Grupy TVN zanotowały łącznie 7,17 mln użytkowników i 207,8 mln odsłon krajowych, a sam Player.pl - 2,1 mln użytkowników i 43,4 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"