TVN ruszyła z serwisem reporterskim Kontakt 24

Grupa TVN uruchomiła nowy serwis internetowy kontakt24.tvn.pl, w którym każdy będzie mógł zamieszczać własne materiały filmowe, zdjęcia i teksty. O projekcie opowiedział nam Andrzej Brzuszkiewicz, szef redakcji Kontakt 24.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Kontakt24.tvn.pl powstał na bazie uruchomionej dwa i pół roku temu platformy Kontakt TVN 24, na którą ludzie mogą przesyłać mogą informacje oraz zrobione przez siebie filmy i zdjęcia. Nowy serwis umożliwia użytkownikom stworzenie własnej strony, na którą mogą oni wrzucać swoje artykuły, materiały wideo czy fotografie. - Będą mogli tam umieszczać wszystko, co chcą. My w zawartość kont użytkowników ingerować nie zamierzamy, chyba, że nastąpi złamanie prawa bądź regulaminu serwisu – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Andrzej Brzuszkiewicz, szef projektu.

Konta użytkowników funkcjonują w zakładce Reporterzy 24. Ponadto w serwisie jest zakładka Informacje, gdzie prezentowane są najciekawsze i najważniejsze materiały z poszczególnych kont. Ich wyboru po selekcji dokonuje zespół redakcyjny serwisu. Najciekawsze filmiki i zdjęcia lądować będą też na stronie głównej witryny.

Własne materiały wysyłać można także nie będąc zarejestrowanym przez specjalne formularze zamieszczone w serwisie, a także tak jak dotychczas – używając poczty elektronicznej, sms-ów, mms-ów, czy dzwoniąc do redakcji. Modyfikacji uległ adres e-mail (zamiast kontakt@tvn24.pl jest teraz kontakt24@tvn.pl), a cała platforma dotychczas funkcjonująca pod nazwą Kontakt TVN 24 zmieniła nazwę na Kontakt 24.

Najciekawsze materiały od użytkowników prezentowane będą tak jak do tej pory na antenie kanału TVN 24, a wchodząc na konta, będzie widać, które materiały konkretnej osoby zostały wykorzystane w telewizji. - W kontekście antenowym interesują nas najbardziej materiały dotyczące  aktualnych wydarzeń, ale także tematy lżejsze – podkreśla Brzuszkiewicz. - Stawiamy też na tematy lokalne, ekologiczne czy kulturalne – dodaje.

Serwis kontakt24.tvn.pl ruszył oficjalnie we wtorek 17 sierpnia br. Będzie intensywnie promowany na antenie TVN 24 i w portalu tvn24.pl.

Za przygotowanie serwisu odpowiadała krakowska firma Veneo.

grafika

Patryk Pallus: Skąd pomysł na utworzenie serwisu Kontakt24.tvn.pl? Andrzej Brzuszkiewicz: Pomysł serwisu narodził się stąd, że dostajemy bardzo dużo materiałów od widzów. Codziennie na Kontakt TVN 24 przychodzi kilkaset maili, mms-ów, zdjęć, filmów, a gdy dzieje się coś ważnego jak ostatnio tragedia smoleńska czy powódź, jesteśmy zalewani tysiącami materiałów. Chcemy je szerzej pokazać i dać tym ludziom możliwość stworzenia serwisów z własnymi materiałami.

W Polsce istnieje już serwis wiadomosci24.pl, w którym oprócz tekstów można zamieszczać już filmy i zdjęcia, jest funkcjonujący na podobnej zasadzie Alert24.pl, ludzie chętnie wrzucają też własne filmy na Facebooka czy YouTube. Jak chcecie z nimi konkurować? Siłą naszego projektu jest synergia internetu i telewizji. Jeśli media mówią o jakiś temacie, to tym samym nakręcają zainteresowanie nim ludzi. Dzięki temu, że mamy kanał TVN 24, to do nas przychodzi więcej materiałów niż do podobnych serwisów działających tylko w internecie.  Facebook to ogólnoświatowy portal społecznościowy w którym poznaje się nowe osoby, buduje grupy znajomych, rozwija aktywności towarzyskie, to jest coś innego. Zachętą dla ludzi, aby się rejestrować w nowym serwisie, jest fakt, iż będą mogli zobaczyć swój materiał na antenie TVN 24, Gdy założą konto łatwo będzie ich zidentyfikować. A ludzie chcą się dzielić materiałami  bezinteresownie .

Czy w serwisie przed materiałami użytkowników nadawane będą reklamy wideo? Na razie takich planów nie mamy. Serwisy internetowe utrzymują się jednak z reklam – taka jest ich zasada działania.

Jakie są dalsze plany rozwoju serwisu, jakich funkcjonalności można się spodziewać w najbliższym czasie? Mamy kolejne pomysły dotyczące ułatwienia w dostarczaniu nam materiałów. Wprowadzimy np. program, który umożliwi ich przesyłanie bezpośrednio z komórki.

Ilu użytkowników planujecie pozyskać do końca tego roku? Nie podam konkretnej liczby. Nie chodzi nam o to, by się ścigać z serwisami społecznościowymi na liczbę użytkownikó , ale by na stronie kontakt24.tvn.pl było jak najwięcej ciekawych materiałów.  

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję