Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, programy telewizyjne, w których stosuje się lokowanie produktu muszą być oznaczane za pomocą znaku graficznego. Przeprowadzona przez KRRiT analiza audycji „O tym się mówi” (nadanej 25 maja 2014 roku w TVN Style) wykazała, że w trwającym 14 minut programie wielokrotnie pojawiały się informacje oraz przekazy wizualne nadmiernie eksponujące lokowany produkt.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-maryja-ukarane-przez-krrit-ojciec-rydzyk-zachecal-do-kupowania-reklam-w-tv-trwam ##
- KRRiT oceniając, czy doszło do naruszenia ustawy o rtv, posłużyła się kryteriami określonymi w komunikacie interpretacyjnym Komisji Europejskiej z 28 kwietnia 2004 r. w sprawie przepisów o reklamie telewizyjnej w dyrektywie o telewizji bez granic. Zgodnie z nim, pod pojęciem „nadmiernego eksponowania” należy rozumieć „powracającą obecność danej marki, towarów lub usług, lub sposób, w jaki są one prezentowane lub w jaki sposób się pojawiają” - informuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Krajowa Rada nałożyła na Grupę TVN karę w wysokości 50 tys. zł. Przy wymierzaniu kary organ uwzględnił zakres i stopień szkodliwości naruszenia, możliwości finansowe nadawcy, a także jego dotychczasową działalność.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krrit-ukarala-nadawce-tv4-i-tv6-za-przekroczenie-czasu-emisji-reklam ##
Na wielkość kary wpływ miała również wysoka intensywność naruszenia oraz sposób działania polegający na użyciu różnorodnych form i sposobów eksponowania lokowanego produktu. KRRiT wzięła również pod uwagę fakt, że do naruszenia przepisów ustawy doszło w audycji emitowanej w niedzielę, w czasie dużej oglądalności, co wiąże się z oddziaływaniem na szeroki krąg odbiorców, w tym widzów małoletnich.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-style-liderem-rosna-wyniki-tvn-turbo-i-polsat-play-top-stacji-lifestylowych ##











