Technologia XR umożliwia przeniesienie produkcji wideo do przestrzeni całkowicie wirtualnej. Możliwe jest też łączenie światów - realnego i cyfrowego - poprzez uzupełnianie i rozszerzanie klasycznej scenografii otoczeniem generowanym komputerowo. Jednym z głównych założeń tego rozwiązania jest pełne wirtualne otoczenie osób umieszczanych w studiu XR. Aktor czy prezenter widzi co dzieje się wokół niego, dzięki temu wchodzi w interakcję z cyfrowym środowiskiem. Wszystko dzieje się od razu, na żywo, w czasie rzeczywistym.
Grupa TVN Warner Bros. Discovery technologię XR zaczęła wykorzystywać w 2021 roku. Wówczas we współpracy z Wizja Multimedia w Sękocinie nadawca uruchomił studio XR.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ttvn-grupa-discovery-studio-xr,7170016329009281a ##

Dotychczas w jego ramach kręcono m.in. serial „Skazana”, widowisko „Jesteśmy w domu!” oraz nadawaną w TVN24 „Strefę Kibica!”.
Nadawca wprowadza technologię XR do seriali codziennych
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, TVN Warner Bros. Discovery zaczyna wykorzystywać technologię rozszerzonej rzeczywistości także do realizacji seriali codziennych. W czwartek, 9 marca 2023 roku o godz. 20.15 widzowie TVN zobaczą sceny realizowane w telewizyjnym studiu wirtualnym działającym w technologii XR w serialu „Na Wspólnej” (będzie to 3587 odcinek produkcji).

- Konsekwentnie inwestujemy w nowe, najlepsze z technologii dostępnych na rynku, szukamy rozwiązań. Wszystko po to, żeby jakość fabularnego kontentu była na jak najwyższym poziomie i wyróżniała się na tle konkurencji. Od jakiegoś czasu wdrażamy technologię XR w naszych produkcjach, również serialowych. Zaczęliśmy od „Papierów na szczęście”. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy ponad 300 scen z wykorzystaniem ekranów ledowych wirtualnego studia. Teraz te doświadczenia wykorzystujemy przy produkcji „Na Wspólnej”. Efekty można już oglądać na ekranie - np. w wątku Bergów ze scenami rozgrywającymi się w Szwajcarii. A to dopiero początek - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Potasz, group vice president studios & productions w TVN Warner Bros. Discovery.
- W najbliższej przyszłości zamierzamy istotnie zwiększyć ilość scen granych z wykorzystaniem technologii XR we wszystkich serialach produkowanych do Playera i na anteny TVN. To pomoże nie tylko zoptymalizować koszty, ale przede wszystkim, znacznie podnieść jakość produkowanych przez nas filmów i seriali - dodaje.

1,13 mln widzów „Na Wspólnej” w sezonie 2022/2023
Średnia widownia „Na Wspólnej” w okresie od 29 sierpnia 2022 roku do 26 stycznia 2023 roku wyniosła 1,13 mln osób. Przełożyło się na 8,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,01 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki „Na Wspólnej” na antenie TVN oglądać można od poniedziałku do czwartku o godz. 20.15.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/malgorzata-socha-serial-na-wspolnej-odchodzi-koniec-dlaczego,7169743645087873a ##











