TVN wygrywa w piątkowe wieczory

W piątki po 20.00 trzy główne stacje telewizyjne konkurują, emitując amerykańskie filmy fabularne. Prym w tym starciu wiedzie TVN ze swoim 'Superkinem'. Do walki włączył się Polsat.

pp - AGB Nielsen Media Research
pp - AGB Nielsen Media Research
Udostępnij artykuł:

Tradycyjne swoje największe hity filmowe TVN emituje w piątkowym cyklu „Superkino” Jakiś czas temu ze stacją Walterów zaczął rywalizować również Polsat, który zdecydował się na ulepszenie swojej piątkowej oferty filmowej. Z kolei TVP1 w ten dzień nadaje filmy w cyklu „Piątkowe kino akcji”. Kto wygrywa w wyścigu po widzów? Z marcowych danych przygotowanych dla nas przez AGB Nielsen Media Research, wynika, że stawce przewodzi TVN.

Stacja Walterów była bezapelacyjnym zwycięzcą 2 marca, kiedy pokazała telewizyjną premierę „Shreka 2”. Film przyciągnął przed ekrany ponad 6 mln widzów, osiągając ponad 36 – proc. udziały w rynku telewizyjnym, zaś w grupie wiekowej16-49 lat sięgnęły one prawie aż 50 proc.! Filmy konkurujące z zielonym ogrem nie miały szans. Nadana tego wieczoru w Polsacie komedia „I kto to mówi! 3” przyciągnęła przed telewizory bowiem jedynie 3 mln widzów (udziały 18,08 proc.), zaś Jedynkowy film sensacyjny „Coronado” obejrzało 2,9 mln osób (udziały 17,28 proc.).

W kolejny piątek znów wygrał TVN, choć przewaga tej stacji nad konkurentami była zdecydowanie mniejsza. Pokazany w „Superkinie” premierowy „Harry Potter i więzień Azkabanu” przyciągnął przed szklane ekrany prawie 3,3 mln widzów. Niewiele mniejszą oglądalność (3,2 mln) miał nadany w TVP1 amerykańsko – angielsko – irlandzki film „Władcy ognia”. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się Polsat z przygodowym „Jumanji”, które obejrzało niewiele ponad 2,9 mln osób.

Słoneczna stacja odbiła to sobie jednak tydzień później, 16 marca, kiedy pokazała film przygodowy „Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły”. Produkcja przyciągnęła przed telewizory prawie 3,9 mln widzów, dając Polsatowi udziały wynoszące 27,63 proc. TVN-owska premiera telewizyjna filmu „Troja” miała tego dnia widownię na poziomie 3,4 mln osób, choć zdecydowanie wygrała pod względem udziałów przyciągając niemal co trzeciego widza oglądającego o tej porze telewizję. Warto jednak podkreślić, że tego dnia TVN przeniósł pasmo filmowe na 21:10, zaś punkt 20 nadano pierwszy odcinek polskiego serialu „Odwróceni”. Obejrzało go minimalnie więcej osób niż film Polsatu, ale serial miał niższe udziały w rynku (24,5 proc.). Na szarym końcu znalazła się natomiast Jedynka, której film „Konspiracja.com” miał oglądalność wynoszącą 2,22 mln i udziały raptem na poziomie 14,8 proc. 

2 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %SHREK 2TVN6 016 75216,72%36,30%48,82%I KTO TO MOWI 3!Polsat3 010 4778,37%18,08%20,32%CORONADOTVP12 953 9568,21%17,28%14,56%

9 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANUTVN3 286 8379,14%23,84%29,44%WLADCY OGNIATVP13 195 6178,88%20,62%21,27%JUMANJIPolsat2 920 3628,12%19,15%21,44%

16 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %ODWRÓCENI3 891 34210,82%24,50%25,67%PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLYPolsat3 880 22010,78%27,63%32,46%TROJATVN3 399 5079,45%32,96%36,25%KONSPIRACJA. COMTVP12 221 9826,18%14,80%14,96%

TVN jest także zwycięzcą wśród zysków z reklam. Według danych cennikowych netto, dostarczonych przez AGB Nielsen Media Research, trzy marcowe filmy nadane w paśmie „Superkino” zarobiły z reklam w sumie prawie 10,8 mln zł. Natomiast filmowe propozycje Polsatu dały tej stacji 6,7 mln zł. Na końcu znalazła się Jedynka z zarobkami wynoszącymi 1,7 mln zł, ale ta jako kanał publiczny nie może przerywać filmów reklamami..

TVP1DataWydatki na reklamęCzas trwania reklamKONSPIRACJA. COM16-03-2007564 800 zl0:10:29WLADCY OGNIA09-03-2007530 400 zl0:10:03CORONADO02-03-2007578 400 zl0:10:40Suma1 673 600 zl0:31:12

PolsatDataWydatki na reklamęCzas trwania reklamPIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY16-03-20072 250 905 zl0:31:32I KTO TO MOWI 302-03-20072 049 580 zl0:26:44JUMANJI09-03-20072 409 640 zl0:25:54Suma6 710 125 zl1:24:10

TVNDataWydatki na reklamęCzas trwania reklamHARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU09-03-20074 038 645 zl0:35:19TROJA16-03-20074 371 440 zl0:44:17SHREK 202-03-20072 366 930 zl0:22:21Suma10 777 015 zl1:41:57

pp - AGB Nielsen Media Research
Autor artykułu:
pp - AGB Nielsen Media Research
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"