Tradycyjne swoje największe hity filmowe TVN emituje w piątkowym cyklu „Superkino” Jakiś czas temu ze stacją Walterów zaczął rywalizować również Polsat, który zdecydował się na ulepszenie swojej piątkowej oferty filmowej. Z kolei TVP1 w ten dzień nadaje filmy w cyklu „Piątkowe kino akcji”. Kto wygrywa w wyścigu po widzów? Z marcowych danych przygotowanych dla nas przez AGB Nielsen Media Research, wynika, że stawce przewodzi TVN.
Stacja Walterów była bezapelacyjnym zwycięzcą 2 marca, kiedy pokazała telewizyjną premierę „Shreka 2”. Film przyciągnął przed ekrany ponad 6 mln widzów, osiągając ponad 36 – proc. udziały w rynku telewizyjnym, zaś w grupie wiekowej16-49 lat sięgnęły one prawie aż 50 proc.! Filmy konkurujące z zielonym ogrem nie miały szans. Nadana tego wieczoru w Polsacie komedia „I kto to mówi! 3” przyciągnęła przed telewizory bowiem jedynie 3 mln widzów (udziały 18,08 proc.), zaś Jedynkowy film sensacyjny „Coronado” obejrzało 2,9 mln osób (udziały 17,28 proc.).

W kolejny piątek znów wygrał TVN, choć przewaga tej stacji nad konkurentami była zdecydowanie mniejsza. Pokazany w „Superkinie” premierowy „Harry Potter i więzień Azkabanu” przyciągnął przed szklane ekrany prawie 3,3 mln widzów. Niewiele mniejszą oglądalność (3,2 mln) miał nadany w TVP1 amerykańsko – angielsko – irlandzki film „Władcy ognia”. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się Polsat z przygodowym „Jumanji”, które obejrzało niewiele ponad 2,9 mln osób.
Słoneczna stacja odbiła to sobie jednak tydzień później, 16 marca, kiedy pokazała film przygodowy „Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły”. Produkcja przyciągnęła przed telewizory prawie 3,9 mln widzów, dając Polsatowi udziały wynoszące 27,63 proc. TVN-owska premiera telewizyjna filmu „Troja” miała tego dnia widownię na poziomie 3,4 mln osób, choć zdecydowanie wygrała pod względem udziałów przyciągając niemal co trzeciego widza oglądającego o tej porze telewizję. Warto jednak podkreślić, że tego dnia TVN przeniósł pasmo filmowe na 21:10, zaś punkt 20 nadano pierwszy odcinek polskiego serialu „Odwróceni”. Obejrzało go minimalnie więcej osób niż film Polsatu, ale serial miał niższe udziały w rynku (24,5 proc.). Na szarym końcu znalazła się natomiast Jedynka, której film „Konspiracja.com” miał oglądalność wynoszącą 2,22 mln i udziały raptem na poziomie 14,8 proc.

2 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %SHREK 2TVN6 016 75216,72%36,30%48,82%I KTO TO MOWI 3!Polsat3 010 4778,37%18,08%20,32%CORONADOTVP12 953 9568,21%17,28%14,56%
9 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANUTVN3 286 8379,14%23,84%29,44%WLADCY OGNIATVP13 195 6178,88%20,62%21,27%JUMANJIPolsat2 920 3628,12%19,15%21,44%
16 marca 2007Wszyscy 4+16-49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %ODWRÓCENI3 891 34210,82%24,50%25,67%PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLYPolsat3 880 22010,78%27,63%32,46%TROJATVN3 399 5079,45%32,96%36,25%KONSPIRACJA. COMTVP12 221 9826,18%14,80%14,96%
TVN jest także zwycięzcą wśród zysków z reklam. Według danych cennikowych netto, dostarczonych przez AGB Nielsen Media Research, trzy marcowe filmy nadane w paśmie „Superkino” zarobiły z reklam w sumie prawie 10,8 mln zł. Natomiast filmowe propozycje Polsatu dały tej stacji 6,7 mln zł. Na końcu znalazła się Jedynka z zarobkami wynoszącymi 1,7 mln zł, ale ta jako kanał publiczny nie może przerywać filmów reklamami..

TVP1DataWydatki na reklamęCzas trwania reklamKONSPIRACJA. COM16-03-2007564 800 zl0:10:29WLADCY OGNIA09-03-2007530 400 zl0:10:03CORONADO02-03-2007578 400 zl0:10:40Suma1 673 600 zl0:31:12
PolsatDataWydatki na reklamęCzas trwania reklamPIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY16-03-20072 250 905 zl0:31:32I KTO TO MOWI 302-03-20072 049 580 zl0:26:44JUMANJI09-03-20072 409 640 zl0:25:54Suma6 710 125 zl1:24:10
TVNDataWydatki na reklamęCzas trwania reklamHARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU09-03-20074 038 645 zl0:35:19TROJA16-03-20074 371 440 zl0:44:17SHREK 202-03-20072 366 930 zl0:22:21Suma10 777 015 zl1:41:57











