W kwietniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,96 mln spotów reklamowych, o 7,98 proc. więcej, niż w kwietniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 292,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 6,64 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W kwietniu 2014 roku stacja ta pod względem wpływów zajmowała miejsce drugie.Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 6,38 proc. do 264,64 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (117,32 mln zł; spadek o 36,54 proc.) i TVP2 (101,13 mln zł; w dół o 33,87 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakty-z-najwiekszymi-wplywami-reklamowymi-teleexpress-na-czele-ogladalnosci ##

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 52,27 mln zł i wzrostem o 13,87 proc.Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 56,20 proc. do 24,06 mln zł.
W kwietniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 129,20 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 19,13 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (62,28 mln zł; do góry o 83,29 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (43,99 mln zł; + 20,47 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.











