TVN z najciekawszą ofertą wideo na żądanie, internautom brakuje programów National Geographic

TVN jest stacją z najciekawszą ofertą programów dostępnych w internecie, polskim widzom w sieci brakuje programów National Geographic, a gdyby mogli kupować dostęp do oferty pojedynczych stacji na żądanie blisko 60 proc. z nich zdecydowałoby się na HBO - wynika z badania domu mediowego MEC.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
TVN z najciekawszą ofertą wideo na żądanie, internautom brakuje programów National Geographic
Kuba Wojewódzki, fot. TVN

Na TVN, jako stację, która ma najciekawszą ofertę programów dostępnych online, wskazało 27 proc. polskich internautów. TVN aż o 10 pkt proc. wyprzedził kolejny w rankingu Polsat, za którym plasują się największe kanały Telewizji Polskiej. Piąty jest satelitarny kanał TVN24 z 11 proc. głosów.

grafika

 Ipla, czyli serwis i aplikacja grupy Polsat wypada lepiej niż należący do TVN Player.pl w rankingu ulubionych serwisów wskazywanych przez internautów. Przyczyną tego może być siła marki Ipla, jak i fakt, że część widzów nie wiąże bezpośrednio TVN i Polsatu z markami serwisów VOD. Z badania wynika, że np. zarówno wśród widzów uważających TVN, jak i Polsatu za ulubione stacje najwyżej ocenianym serwisem VOD z dłuższymi treści wideo jest właśnie Ipla.

Poza YouTube, wskazywanym jako główny serwis wideo na żądanie, z którego korzystają widzowie wszystkich kanałów, w rankingach internautów wybijają się Ipla, VOD.pl, Player, czy zalukaj, osiągające jednak różne wyniki w zależności od deklarowanych sympatii telewizyjnych.   Fani TLC najczęściej odwiedzają Player.pl, który prowadzi przed Iplą i Zalukaj. Odwrotną kolejność przybiera ten ranking w przypadku widzów AXN (Ipla, Zalukaj, VOD.pl). Miłośnicy BBC z kolei na pierwszym miejscu wymieniają Iplę, a dalej - VOD.pl i Zalukaj.

W MEC VideoTrack sprawdzono też jakie stacje według widzów mają ciekawe programy telewizyjne, a nie można ich - zdaniem widzów - znaleźć w żadnym serwisie VOD.  Ranking kanałów pożądanych online otwiera National Geographic Channel, który wskazało 18,9 proc. respondentów, W pierwszej szóstce - poza nim - znajdują się też dwa inne kanały dokumentalne Discovery oraz History. To oznacza, że internauci dostrzegają nieobecność w sieci oferty innej niż filmowo-serialowa i być może pokazuje potencjał rozwoju treści dokumentalnych, przyrodniczych czy popularno-naukowych na platformach wideo.

grafika

Badani przez MEC oceniali też potencjał oferty zakupu dostępu do pojedynczych stacji  w sieci oraz oglądania jej programów np. w serwisie na życzenie. Blisko połowa wyraża zainteresowanie takim rozwiązaniem, zaledwie 18 proc. badanych twierdzi, że nie byłoby dla nich atrakcyjne.

grafika

Zapytani o konkretne stacje, do jakich wykupiliby dostęp w takim systemie, internauci wymieniali przede wszystkim HBO (aż 58 proc. badanych), Canal + (32,9 proc.) i National Geographic (26,6 proc.). W rankingu wysoko plasują się też: Discovery, Canal + Sport, BBC, Polsat Film, Ale Kino+ czy Kino Polska.

grafika

Badanie MEC VideoTrack zrealizowano metodą CAWI na grupie 2003 internautów na przełomie lutego i marca 2015 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu