TVN24.pl zdecydowanym liderem. W górę TVP.info i Polsatnews.pl, w dół Telewizjarepublika.pl (stacje informacyjne w sieci)

Wśród serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejsze jest TVN24.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły TVP.info i Polsatnews.pl, a spadek - Telewizjarepublika.pl. TVP.pl jest popularniejszy od TVN.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sierpniu br. TVN24.pl odwiedziło 7,14 mln realnych użytkowników, czyli 26,44 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na portalu 118,37 mln odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie 73 minuty i 39 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

TVN24.pl jest zdecydowanym liderem wśród serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący drugą pozycję TVN24BiS.pl zanotował 1,94 mln odwiedzających i 6,73 mln odsłon, TVP.info - 1,67 mln użytkowników i 10,53 mln odsłon, a Polsatnews.pl - 1,18 mln użytkowników i 5,08 mln odsłon.

Zestawienie zamykają Telewizjarepublika.pl (359,5 tys. użytkowników i 4,45 mln odsłon) i Superstacja.tv (58,6 tys. użytkowników i 4,37 mln odsłon). Przy czym w tym ostatnim serwisie odwiedzający spędził przeciętnie aż 4 godziny, 34 minuty i 32 sekundy. W przypadku Telewizjarepublika.pl średni czas korzystania wyniósł 21 minut i 16 sekund, a na TVP.info - 19 minut i 45 sekund. Natomiast TVN24BiS.pl i Polsatnews.pl

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-i-facebook-przyciagaja-bardziej-niz-google-w-gore-edipresse-w-dol-tvn-messenger-i-instagram-gemius-pbi-z-sierpnia,7171232506685569a ##

Zaznaczmy, że serwisy poszczególnych stacji mają różne układy tematyczne. Przykładowo na TVN24.pl jest dział sportowy, który w przypadku Telewizji Polsat działa na portalu TVP.pl, a w przypadku Polsatu jako osobny serwis Polsatsport.pl.

grafika

Zdecydowanie najbardziej rozbudowane są portale TVN i TVP, w przypadku których w badaniu Gemius/PBI wydzielone są też niektóre sekcje.

Na TVN24.pl dział z prognozami pogody miał w sierpniu 3,25 mln użytkowników i 21,15 mln odsłon, strona główna - 1,59 mln użytkowników i 38,43 mln odsłon, a sekcja warszawska - 1,48 mln użytkowników i 10,23 mln odsłon. Witryny niektórych programów informacyjnych i publicystycznych, na czele z „Faktami” funkcjonują w ramach portalu TVN.pl, który zanotował 2,95 mln odwiedzających i 8,71 mln odsłon.

Na stronie głównej TVN24.pl użytkownik spędził przeciętnie 3 godziny, 30 minut i 45 sekund.

grafika

Z kolei portal TVP.pl odwiedziło w sierpniu 3,89 mln internautów, którzy wykonali w nim 38,38 mln odsłon i spędzili średnio po godzinie, 59 minut i 31 sekund.

Sekcja sportowa zanotowała 1,32 mln użytkowników i 10,51 mln odsłon, a dział określony jako informacyjny - 586,5 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon.

grafika

Tylko na komputerach TVN24.pl zanotował 2,92 mln użytkowników, 44,48 mln odsłon oraz godzinę, 52 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Na TVP.info użytkownik spędził przeciętnie 38 minut i 42 sekundy, na Telewizjarepublika.pl - 22 minuty i 58 sekund, a na Superstacja.tv - 21 minut i 21 sekund.

grafika

Z kolei na urządzeniach mobilnych TVN24.pl odwiedziło 5,41 mln internautów, którzy wykonali 73,89 mln odsłon i spędzili średnio po 36 minut i 23 sekundy.

TVN24BiS przy 1,35 mln użytkowników zanotował 4,46 mln odsłon, a TVP.info - przy 1,16 mln użytkowników 6,83 mln odsłon.

grafika

W skali roku TVN24.pl zyskał 0,95 pkt proc. zasięgu (3,7 proc. w górę), tracąc przy tym 6,99 mln odsłon oraz 5 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 5,6 i 7,2 proc. w dół). TVN24BiS zanotował wzrost o 0,94 pkt proc. zasięgu (15 proc.) oraz spadki o 687,6 tys. odsłon (9,3 proc.) oraz minutę i 58 sekund średniego czasu korzystania (33 proc.).

TVP.info zyskało 1,84 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (42,5 i 13,5 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o 37 sekund (czyli 3 proc.). Natomiast Polsatnews.pl osiągnął wzrosty o 0,9 pkt proc., 1,17 mln odsłon oraz 44 sekundy średniego czasu korzystania (25,9, 29,9 i 18,6 proc. w górę).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-wrzesien-2018-roku-tvn24,7171220084508289a ##

Natomiast serwis Telewizji Republiki zanotował spadki o 1,6 pkt proc. zasięgu i 3,81 mln odsłon (to 54,6 i 46,1 proc. w dół), przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 6 minut i 41 sekund (45,8 proc.). Superstacja.tv mimo spadku zasięgu o 0,15 pkt proc. (czyli 40,5 proc.) osiągnęła ponad ośmiokrotnie więcej odsłon oraz 30-krotnie dłuższy średnic czas korzystania niż rok wcześniej.

grafika

Na TVN24.pl duży spadek odwiedzalności zanotowała sekcja Kontakt24 - straciła 0,63 pkt proc. zasięgu, 833,2 tys. odsłon oraz 45 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 18,7, 36,4 i 30 proc. w dół). Natomiast strona główna co prawda zyskała 0,27 pkt proc. zasięgu (4,8 proc.), ale zanotowała spadki o 4 mln odsłon (9,4 proc.) oraz 22 minuty i 55 sekund średniego czasu korzystania (9,8 proc.).

Z kolei TVN.pl osiągnął wzrosty o 4,18 pkt proc. zasięgu i 2,02 mln odsłon (62 i 30,1 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o 64 sekundy (29,8 proc.).

grafika

Z kolei TVP.pl zyskał 1,42 pkt proc. zasięgu i 1,23 mln odsłon (10,9 i 3,3 proc.), tracąc 3 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania (3,2 proc. w dół).

Sekcja informacyjna przy wzroście zasięgu o 0,09 pkt proc. (2,8 proc.) zanotowała spadki o 177,6 tys. odsłon (5,3 proc.) oraz 3 minuty i 50 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (16,1 proc.). Dział sportowy zyskał 0,63 pkt proc. zasięgu, 1,89 mln odsłon oraz 4 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania (to 14,8, 22 i 9,1 proc.), a strony seriali i programów -  0,53 pkt proc. zasięgu i 477,4 tys. odsłon (56,4 i 44,7 proc.).

Natomiast duże spadki zanotowała sekcja określona jako pozostała.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów