TVP bierze kredyt, aby nie stracić płynności poza sezonem reklamowym

Środki, które TVP zamierza pozyskać z nowej linii kredytowej, mają poprawić płynność w okresie sezonowych wahań na rynku reklamowym - podał zarząd TVP. Nie planuje on wydawać tych pieniędzy na zakupy programów czy na finansowanie bieżącej działalności.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Zmniejszenie obrotów na rynku w okresach zimowym i letnim jest zjawiskiem normalnym, jednak powoduje okresowe niedobory własnych środków. Są one szczególnie dotkliwie odczuwalne w związku z załamaniem się abonamentowego systemu finansowania mediów publicznych w Polsce. Środki pozyskane w ramach kredytu będą gwarancją zrównoważenia okresowych niedoborów gotówki w ramach normalnej działalności gospodarczej - głosi komunikat zarządu TVP przesłany do portalu Wirtualnemedia.pl.

- Drugi cel pozyskiwanego kredytu to zamiana obecnych linii kredytowych na niskooprocentowany kredyt hipoteczny. Kredyt zabezpieczony hipoteką jest znacznie tańszy od kredytu, którym spółka posługuje się obecnie. Działania w kierunku ustanowienia hipoteki wybranych, należących do TVP obiektów we Wrocławiu i Krakowie, wynikają zatem z zastosowania rachunku ekonomicznego i dążenia do uzyskania jak najlepszych warunków finansowych - co oznacza zaoszczędzenie środków przeznaczonych na obsługę kredytu - czytamy dalej w oświadczeniu.

Kredyt, który planuje pozyskać TVP to 70 mln zł w ramach linii kredytowej w rachunku bieżącym. Zarząd TVP podkreśla, że pieniądze te nie będą przeznaczone na ponadplanowe przedsięwzięcia programowe czy technologiczne - Nie ma w tym wypadku mowy o przeznaczeniu środków na trwałe, bieżące finansowanie spółki - dodaje.

- Posiłkowanie się zewnętrznymi źródłami finansowania jest normalną i powszechną praktyką w gospodarce, jest wręcz podręcznikowo zalecanym instrumentem zarządzania finansami przedsiębiorstwa (instrument tzw. „dźwigni finansowej”). Telewizje prywatne posiłkują się kredytami o wartości kilkadziesiąt razy wyższej niż TVP, również z zastosowaniem tzw. twardych zabezpieczeń - piszą dalej w komunikacie szefowie TVP.

Zarząd Telewizji Polskiej przypomina też, iż spółka znajduje się w fazie głębokiej restrukturyzacji, której skutki są rozłożone w czasie. - Prowadzone w ostatnich latach działania przynoszą rocznie oszczędności budżetowe o wymiarze ponad 600 milionów złotych - czytamy w komunikacie.

W I półroczu br. TVP miała 105,4 mln zł straty netto. Była ona tak wysoka, gdyż zawierała wydatki związane z transmisją Euro 2012. - Po pierwszych pięciu miesiącach 2012 r. TVP odnotowywała niewielki wynik dodatni - informuje biuro prasowe nadawcy. Według planów, spółka ma zamknąć ten rok startą na poziomie 60 mln zł, ale prezes Juliusz Braun przyznał w zeszłym tygodniu, że starta może być większa (więcej na ten temat).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące