TVP chce kupić od Canal+ sublicencję do Ekstraklasy. „Produkt komercyjny, bardzo drogi”

Telewizja Polska cały czas prowadzi rozmowy z Canal+ na temat zakupu sublicencji do pokazywania meczów Ekstraklasy przez kolejne sezony. - Ekstraklasa jest niezwykle skomplikowanym produktem dla telewizji publicznej, bo jest to produkt komercyjny, a to oznacza bardzo drogi, z drugiej strony jeden mecz w kolejce to realizacja misji publicznej - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Od początku 2019 r. sublicencję do meczów Ekstraklasy ma Telewizja Polska, która na otwartej antenie pokazuje jeden mecz w kolejce i według nieoficjalnych ustaleń płaci za to ok. 50 mln zł rocznie. Umowa z Canal+ Polska obowiązuje do końca tego sezonu. W sezonach 2023/24 do 2026/27 rozgrywki nadal będzie pokazywał Canal+, bo wygrał tegoroczny przetarg. Za całość zapłaci prawie 1,3 mld zł.

W nowym kontrakcie zapisano obowiązek sprzedaży przez Canal+ sublicencji obejmującej jeden mecz z każdej kolejki Ekstraklasy i magazyn ze skrótami pokazywane w darmowej stacji telewizyjnej. TVP jest zainteresowana kontynuowaniem dotychczasowej współpracy z Canal+.

- Oglądalności meczów Ekstraklasy nie są specjalnie fenomenalne. Natomiast z drugiej strony jesteśmy częścią dużego projektu budowania polskiej piłki i nie chciałbym, żeby telewizja z tego rezygnowała - mówi Szkolnikowski.

Szkolnikowski: mam nadzieję na sukces w rozmowach

Szef TVP Sport podkreśla, że rozmowy z Canal+ trwają i nie są proste - Wiadomo, że Canal+ ma swoje oczekiwania, a Telewizja Polska swoje. Jesteśmy partnerami i zawsze w dobrej wierze rozmawialiśmy i mam nadzieję, że te rozmowy zakończą się sukcesem – dodaje.

TVP zainteresowana jest też w przyszłości przedłużeniem sublicencji na pokazywanie spotkań Ligi Mistrzów. Do sezonu 2023/2024 prawa do nich Telewizja Polsat, która odsprzedała publicznemu nadawcy sublicencję do pokazywania jednego meczu rozgrywanego w środę i skrótów pozostałych spotkań. Kolejny przetarg na zakup prawa do Ligi Mistrzów powinien odbyć w przyszłym roku.

- Nie chcemy z Ligi Mistrzów rezygnować, bo to jest element misji publicznej, by walczyć z wykluczeniem widzów, których nie stać na dostęp do płatnych pakietów. A te będą coraz droższe, bo taka jest tendencja rynkowa. Coraz więcej dyscyplin i rozgrywek sportowych będzie lądować za paywallem, dlatego tak ważna jest rola TVP Sport – mówi Marek Szkolnikowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące