TVP chce przenieść bloki wyborcze z anten głównych do TVP Info. „Rujnują plan reklamowy”

Telewizja Polska zwróciła się z wnioskiem do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przesunięcie audycji komitetów wyborczych z TVP1 i TVP2 do stacji TVP Info. Zdaniem nadawcy, ich umieszczenie na głównych antenach, psuje plan reklamowy TVP.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z rozporządzeniem z lipca 2011 roku (o ramowym podziale czasu przeznaczonego na nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych) w ciągu całej kampanii na antenach dwóch głównych stacji Telewizji Polskiej musi się znaleźć po 360 minut audycji wyborczych w blokach nie krótszych niż 10 minut. Ustawodawca nakazuje, aby w TVP1 spoty ukazywały się w pasmach między godziną 6.00 a 10.00 i 16.00 a 23.00, natomiast w TVP2 materiały tego typu mają być emitowane w godzinach 6.00-9.00 i 14.30-17.55.

Poza antenami głównymi regulacja nagłada na publicznego nadawcę obowiązek emisji audycji komitetów wyborczych również na kanale TVP Polonia (180 minut na dobę) oraz w pasmach programów regionalnych (600 minut na dobę). Przed utworzeniem TVP Regionalnej pasma te nadawano na antenie TVP Info i tam też emitowano spoty.

W czasie najbliższej kampanii emisja bloków wyborczych będzie się odbywać już nie na antenie TVP Info, ale na kanale TVP Regionalna. Dlatego właśnie Telewizja Polska zawnioskowała o przeniesienie nadawania materiałów wyborczych w całości z TVP1 i TVP2 do stacji informacyjnej, która - jak argumentuje nadawca - również ma zasięg ogólnopolski.

Rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki zapewnia jednak, że Telewizja Polska nie chce przesunięcia wszystkich audycji tego typu do TVP Info, ale choćby ich części. - Tymczasem dziś jest to prawnie niemożliwe, ponieważ kiedy wprowadzano ustawowe regulacje TVP Info w dzisiejszej formie nie istniało - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki. W miejsce przeniesionych bloków na antenie Jedynki i Dwójki miałyby być emitowane zgodnie z sugestią TVP m.in. debaty, cykle edukacyjne, spoty frekwencyjne.

Dlaczego Telewizja Polska zdecydowała się na taki krok? Chodzi  o zmienioną w czasie kampanii wyborczych ramówkę głównych stacji oraz stracone pieniądze z reklam. - Bloki wyborcze to setki godzin emisji w głównych kanałach TVP w prime time’ie, z minimalną oglądalnością, które rujnują ramówkę i plan reklamowy TVP - zaznacza rzecznik Telewizji Polskiej.

KRRiT zajęła się wnioskiem TVP i obecnie analizuje obowiązujące od 2011 roku rozporządzenie. Zanim jednak wyda nową regulację w tej sprawie postanowiła przeprowadzić na ten temat konsultacje społeczne. Na uwagi i opinie czeka do 5 marca br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online