TVP chce rozwijać anglojęzyczny kanał Poland IN. Wydłużenie godzin nadawania, obecność w USA

Poland IN, kanał streamingowy TVP ma być rozwijany. Telewizja publiczna chce, aby był obecny również w Stanach Zjednoczonych. Ma również rozpocząć nadawanie przez 12 godzin dziennie, a nie jak dotychczas - sześć godzin na dobę.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
TVP chce rozwijać anglojęzyczny kanał Poland IN. Wydłużenie godzin nadawania, obecność w USA

Anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej wystartował 11 listopada 2018 roku - w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. POLAND IN jest kanałem internetowym, docelowo nadawca chciałby, aby pojawił się również w tradycyjnej telewizji.

Nad programami pracuje redakcja, której trzon stanowią dziennikarze pracujący wcześniej w portalu Polandinenglish.info, obecnie to kilkanaście osób.

Na antenie można oglądać głównie serwisy informacyjne oraz publicystykę, ale również informacje kulturalne i ekonomiczne. Kanał ruszył pod hasłem „POLAND IN: The best of Poland".

Oprawa graficzna stacji została przygotowana by łączyć telewizję z internetem. Za realizację projektu odpowiada Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP, kierowany przez jego dyrektora Kubę Sufina.

Plan rozwoju w Stanach Zjednoczonych

W rozmowie z nami Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej pytany o plany rozwoju kanału stwierdził, że to „zdobycie Stanów Zjednoczonych”.

- Nie tak dawno byłem w Stanach i niestety miałem okazję widzieć, jak bardzo tam nie widać tego, co robimy w Poland IN. Materiały video z Poland IN mogą w każdej chwili znaleźć się na antenie TVP Polonia, choćby ze względu na to, że nadajemy „Focus on Poland”. Jednak są one wyeliminowane z rynku amerykańskiego ze względu na bardzo niekorzystną, podpisaną wiele lat temu umowę z firmą Spanski Enterprise. Ta umowa wygasa z końcem tego roku. Z punktu widzenia kanału anglojęzycznego, obecność w Ameryce jest najważniejszym punktem do którego zmierzamy - ocenił.

- Będą także inne kroki, które podejmiemy w celu rozwoju Poland IN. Liczę na to, że wydłużymy czas nadawania premierowych produkcji, że nie będą to tylko cztery godziny premierowego programu, a co najmniej 12 godzin – mówi w rozmowie z nami Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.

- Mamy w tej chwili wielu dziennikarzy, to raczej kwestia dostępu do infrastruktury. Obecnie możemy gościnnie wykorzystać istniejące studia przez kilka godzin dziennie, natomiast w tej chwili kilka  nich jest modernizowanych. To kwestia paru miesięcy, żebyśmy zwiększyli zdolności produkcyjne. Wtedy możemy myśleć o nowych formatach publicystycznych i na tym będziemy się skupiać. Jak bardzo potrzebne są informacyjne treści anglojęzyczne widać po ostatnim szczycie bliskowschodnim. Bardzo potrzebne jest nasze, polskie źródło informacji - mówi nam Stanecki.

Kampania „Poland IN. The best of Poland”

- Jeszcze nie uruchomiliśmy zakładanej kampanii, dotyczącej Poland IN. Plan jest taki, że będziemy obecni na lotniskach i w środowiskach opiniotwórczych, zainteresowanych dostępem do informacji z Polski. W tej sprawie bardzo liczymy na współpracę z MSZ - zadeklarował na razie członek zarządu Telewizji Polskiej.

W 2017 roku Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"