Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP, informuje Wirtualnemedia.pl, że Telewizja Polska razem z TVN24 zdecydowała się na wybór badania Ipsos, bo była to najlepsza oferta. Kosztów sondażu jednak nie ujawnia. - Dzielimy je z TVN24 po połowie - mówi Rakowiecki. Firma Ipsos dotąd nie realizowała badań exit poll w Polsce, ale zajmowała się tym w innych krajach, dodatkowo pozyskała ostatnio osoby, które mają doświadczenie w tego typu badaniach.
Sondaż exit poll w dniu 25 maja br. Ipsos przeprowadzi przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi. Ankieterzy poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. W badaniu weźmie udział około 85 tys. respondentów.
Wyniki zostaną zaprezentowane o godz. 21.00 na antenach TVP1, TVP Info i TVN24. Będą one zawierały informacje o procentowym poparciu poszczególnych komitetów wyborczych, podziale mandatów oraz kandydatach, którzy zdobyli mandaty w Parlamencie Europejskim.

Wieczór wyborczy w TVP1 i TVP Info poprowadzi Piotr Kraśko wspólnie z Beatą Tadlą. Ich gośćmi będą politycy, eksperci i publicyści. TVN24 na razie nie podaje jak wyglądać będzie wieczór wyborczy na jego antenie.
Własnych badań exit pool nie planuje zamawiać kanał Polsat News. - Nie widzimy takiej potrzeby - mówi nam krótko Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.











