Widownia “Poranka” stacji TVP Info w dni powszednie w godz. od 6.00 do 10.00 to średnio 225 tys. osób - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement za okres od 2 stycznia do 23 lutego br. przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Daje to kanałowi 8,43 proc. udziału w rynku (grupa 4+). Stacja w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. pozyskała w porannym paśmie ponad 8 tys. nowych widzów.
Na drugim miejscu plasuje się mający mniejszy zasięg kanał TVN24. Jego pasmo “Wstajesz i wiesz”, prowadzone najczęściej przez Jarosława Kuźniara, ogląda przeciętnie 206 tys. widzów, co przekłada się na 7,45 proc. udziału w grupie 4+. Stacja ta zyskała w ujęciu rok do roku niemal 23 tys. nowych oglądających.
Wzrost oglądalności notuje też “Nowy Dzień” w Polsat News, chociaż daleko mu do wyników obu konkurentów. Średnia widownia stacji w godz. 6.00-10.00 to 59 tys. osób przy udziale na poziomie 2,21 proc., więcej o ponad 23 tys. niż rok temu. Oznacza to, że zanotował on największy relatywny wzrost widowni w całym segmencie stacji newsowych.

Pod względem udziału w komercyjnej grupie 16-49 poranny blok TVN24 wygrywa z TVP Info. Komercyjna stacja ma bowiem 6,42 proc. udziału, a publiczna - 4,32 proc. Mimo sporej przewagi, TVN24 chce jeszcze zwiększyć udział w tej grupie, stąd kanał testuje ostatnio na antenie nowe formuły porannego pasma (zobacz więcej).
Istotny wpływ na wyniki kanałów informacyjnych mają głośne wydarzenia, które śledzą wszyscy Polacy. Takim była w ostatnich tygodniach sprawa rzekomego porwania, a potem śmierci małej Madzi z Sosnowca. Wszystkie trzy stacje informacyjne zdecydowanie najwięcej widzów w porannych pasmach zgromadziły w piątek 3 lutego br., gdy komentowano fakt, że Madzia nie żyje i relacjonowano rozpoczęcie poszukiwania ciała dziecka przez policję.
Poranne pasma kanałów newsowych cieszą się zdecydowanie największą popularnością wśród osób po 60. roku życia, z tymże najwięcej takich widzów ma TVP Info (prawie 60 proc.), a najmniej TVN24 (41 proc.). TVP Info oglądają najchętniej osoby z małych i średnich miast, TVN - z miast, a Polsat News - ze wsi i średnich miast. Publiczny kanał wybierają najczęściej osoby z wykształceniem podstawowym i średnim, newsowa stacja Grupy TVN cieszy się popularnością głównie wśród osób z wykształceniem średnim i wyższym, a kanał informacyjny Polsatu - wśród ludzi z wykształceniem podstawowym.

Prezentowane dane to oglądalność minutowa stacji od poniedziałku do piątku od 6.00 do 10.00. Dane nie uwzględniają emisji programu “Nowy dzień” w Polsacie, gdzie jest nadawany między 6.00 a 7.00 równolegle z Polsat News.











