Kulturalny kanał Telewizji Polskiej ruszył 24 czerwca 2005 roku. W 2006 roku, czyli w pierwszym pełnym roku nadawania, miał średnio 4,3 tys. widzów, 0,07 proc. udziału w grupie 4+ i 0,08 proc. w 16-49. W 2010 roku radził sobie już trzy razy lepiej - jego oglądalność wynosiła 14,2 tys. widzów, a udział odpowiednio 0,23 proc. i 0,24 proc. Podobne wyniki stacja notuje w tym roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W 2011 roku TVP Kultura zajmuje drugie miejsce wśród kanałów tematycznych telewizji publicznej. Rok wcześniej była liderem, ale teraz kulturalną stację wyprzedził nowy kanał TVP Seriale, notując 0,27 proc. udziału w 4+. TVP Kultura cały czas radzi sobie trochę lepiej niż stacja TVP Sport (jej udział to 0,23 proc.).

Z danych telemetrycznych wynika, że stację TVP Kultura oglądają najchętniej mężczyźni, widzowie w wieku od 35 do 44 lat i po pięćdziesiątce, mieszkańcy małych, średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem wyższym.
Przypomnijmy, że prezes TVP Juliusz Braun właśnie m.in. niesatysfakcjonującymi wynikami oglądalności TVP Kultura tłumaczył w zeszłym tygodniu zmianę dyrektora stacji. Kierującego anteną przez pięć lat Krzysztofa Koehlera zastąpiła Katarzyna Janowska (na zdjęciu), była redaktor naczelna “Przekroju” (więcej na ten temat). Po tej decyzji przedstawiciele środowisk twórczych wystosowali list otwarty do prezesa TVP, w którym zapytali o powody odwołania Koehlera (dowiedz się więcej).











