Jak informuje TVP, przyczyn znacznie lepszego wyniku finansowego w tym roku jest kilka. Chodzi o decyzję KRRiT o przesunięciu na styczeń 2014 roku abonamentu dotyczącego 2013 roku w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, a także ograniczenie kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem spółki.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-ubezpieczy-zarzad-i-dyrektorow-na-100-mln-zl ##
W okresie dziewięciu miesięcy br. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. przychody abonamentowe TVP wzrosły o 108,4 mln zł. Z kolei przychody z reklamy i sponsoringu były wyższe od planu za ten okres i większe niż rok wcześniej (ich wielkości TVP nie podaje). Na ich wzrost wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej i optymalizacja polityki handlowej.

Koszty działalności operacyjnej nadawcy w okresie styczeń - wrzesień br. wyniosły 1,020 mld zł, czyli o 13 mln zł mniej niż rok wcześniej.











