TVP organizuje Międzynarodowy Festiwal TV Heart of Europe

Od 3 do 5 listopada Telewizja Polska organizuje w Warszawie Międzynarodowy Festiwal Telewizyjny Heart of Europe. Będzie to konkurs produkcji telewizyjnych nadawców publicznych z Europy Środkowo-Wschodniej.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
TVP organizuje Międzynarodowy Festiwal TV Heart of Europe

Celem projektu Heart of Europe jest promocja twórczości telewizyjnej Europy Środkowo-Wschodniej, a także wzmacnianie roli mediów publicznych w Europie.

- Idea stworzenia przestrzeni, która pozwoliłaby dzielić się sztuką telewizyjną z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej, a jednocześnie konsolidować media publiczne regionu i skupionych wokół nich twórców od dawna była naszym marzeniem i czekała na realizację. Nowy festiwal jest nie tylko hołdem, złożonym środkowoeuropejskim artystom i ich dziełom - to także  przestrzeń integrowania i promowania naszego dziedzictwa kulturowego zarówno między obecnymi tu nadawcami, jak i wobec reszty świata - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.

- Sama nazwa festiwalu wskazuje na niezgodę dzielenia Europy na centrum i peryferie. Te przebrzmiałe idee nie mogą mieć miejsca w nowoczesnym świecie. Wskazujemy, że kraje Trójmorza w pełni mogą czuć się sercem Europy. Żywotnym, twórczym i inspirującym - dodaje Mateusz Matyszkowicz, członek zarządu publicznego nadawcy.

Podczas Heart of Europe zostaną zaprezentowane produkcje polskie i międzynarodowe w sześciu kategoriach: film fabularny, serial fabularny, film i serial dokumentalny, rozrywka, produkcje przeznaczone dla dzieci i młodzieży oraz digital. Produkcje telewizyjne będą prezentowane w językach oryginalnych z angielskimi napisami. W trakcie festiwalu, oprócz pokazów kinowych, zaplanowano też tematyczne panele dyskusyjne z udziałem ekspertów i zaproszonych gości.

Wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej: w warszawskiej Kinotece (od 3 do 5 listopada) i online, na platformie festiwalu heartofeurope.tvp.pl (od 3 do 30 listopada).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-world-jak-odbierac-ramowka,7170102041646721a ##

Ogółem do udziału w Heart of Europe zgłoszono ponad 80 produkcji z 12 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online