TVP może być jak BBC

Telewizja Polska powinna przeprowadzić cyfryzację tak jak BBC,nieodpłatnie udostępniając swoją platformę nie tylko dla telewizjii radia cyfrowego, lecz także programów HD i serwisówinteraktywnych - wynika z najnowszego raportu InstytutuGlobalizacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Eksperci Instytutu Globalizacji uważają, że TVP powinnaprzeprowadzić cyfryzację na wzór angielskiej telewizji publicznejBBC, która we współpracy z firmą ITV uruchomiła platformę FreeSat.Dostęp do niej jest bezpłatny - widzowie kupują tylko odpowiednietunery i anteny oraz ponoszą koszty instalacji, na co w sumiewydają równoważność 200-600 zł. Na utrzymywanej wyłącznie z wpływówabonamentowych platformie Free Sat obecne są nie tylko telewizja iradio cyfrowe, lecz także programy HD i serwisy interaktywne.

Instytut Globalizacji uważa, że także w Polsce abonamentu niepowinno się już traktować jako podatku, tylko uznać za opłatę zadostarczanie telewizji cyfrowej. - Ustalenie wysokości abonamentuna poziomie 15 zł miesięcznie umożliwiałoby osiągnięcie wpływówprzekraczających 1,5 mld zł rocznie, czyli dwukrotnie więcej niżobecnie - przekonuje dr Tomasz Teluk, dyrektor InstytutGlobalizacji. - Dzięki lepszej ofercie i oglądalności publicznejplatformy cyfrowej oraz przy stałej tendencji wzrostu wydatkówmarketingowych, zwiększyłyby się także wpływy z reklam i usługazaczęłaby zarabiać na siebie - podsumowuje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"