Udany debiut nowego kanału TVP

Telewizja Polska twierdzi, że jej pierwszy kanał FAST okazał się strzałem w dziesiątkę. Nadawca publiczny poinformował, że w kwietniu stacja poświęcona serialowi „Na dobre i na złe” w serwisie streamingowym TVP VOD miała słabszą oglądalność jedynie od TVP1, TVP2 i TVP Info. Wkrótce ruszą kolejne kanały FAST.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Udany debiut nowego kanału TVP
Kanał FAST Na dobre i na złe w TVP VOD

Kanał Na dobre i na złe ruszył 14 kwietnia. Stacja pokazuje pierwsze 500 odcinków medycznego serialu obyczajowego, których dotychczas nie można było oglądać w TVP VOD. Dyrektor generalny TVP Tomasz Sygut przy okazji konferencji poświęconej wiosennej ramówce zapowiedział, że kanałów FAST w tym roku ma być 20, wśród nich znajdzie się stacja adresowana do seniorów.

grafika

Kanały FAST to najczęściej stacje oferowane za darmo w streamingu, które utrzymują się z reklam. Przeważnie emitują popularne kiedyś programy czy seriale. 22 takich kanałów oferuje w Playerze TVN. Polsat planuje wprowadzić do Polsat Box Go 20 stacji FAST. Kanały w tym modelu udostępniają też Pilot WP, Grupa ZPR Media, Rakuten TV czy Sweet.TV.

26-procentowy wzrost liczby odtworzeń TVP VOD

W kwietniu 2025 roku TVP VOD zanotował 26-procentowy wzrost liczby odtworzeń w porównaniu z kwietniem 2024. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zwiększył też liczbę wizyt (o 34 proc. rok do roku) i odsłon (o 21proc. rok do roku). Najpopularniejszymi pozycjami w TVP VOD okazały się produkcje oryginalne nadawcy. 

To na przykład seriale „Krew z krwi” i „Zatoka szpiegów”. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się też film „Konklawe”, który zajął pierwsze miejsce w kategorii TVOD pod względem liczby odtworzeń i osiągnął prawie 19 proc. udziału w tej kategorii.

Według badania Mediapanel serwis streamingowy Telewizji Polskiej w minionym miesiącu odwiedziło ponad 2,5 mln realnych użytkowników. Każdy z nich spędził na platformie średnio prawie 4 godziny, czyli o godzinę więcej czasu niż w kwietniu rok wcześniej. Pod względem czasu to drugi najlepszy wynik spośród wszystkich serwisów VOD i OTT obecnych na polskim rynku.

grafika

Jak wynika z Mediapanelu TVP VOD zanotował w kwietniu 2025 roku 7,94 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z platform streamingowych VOD i OTT i ponownie wyprzedził w tej kategorii takie serwisy, jak Disney+, Amazon Prime Video, Player i Canal+ Online.

Jednymi z najchętniej oglądanych pozycji programowych TVP VOD w kwietniu 2025 okazały się produkcje Telewizji Polskiej i jednocześnie nowości wiosennej ramówki nadawcy – seriale „Krew z krwi” (3. sezon) i „Zatoka szpiegów” (2. sezon). Liczba odtworzeń serialu „Krew z krwi” wzrosła o 17 proc. w porównaniu z marcem 2025, a „Zatoki szpiegów” o 48 proc. w porównaniu z pierwszym sezonem tej produkcji.

Niezmiennie największą popularnością wśród użytkowników TVP VOD cieszą się takie seriale Telewizji Polskiej, jak „M jak miłość” oraz „Na sygnale”. W kwietniu 2025 dużym zainteresowaniem użytkowników TVP VOD cieszyły się też telenowele: meksykańska „Burza” oraz turecka „Vendetta”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online