TVP przez trzy lata chce ograniczyć reklamy w TVP ABC do 4 minut w godzinie

Przychody reklamowe TVP ABC po pierwszym kwartale 2021 roku są niższe od tych z pierwszego kwartału 2020 - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca planuje ograniczenie reklam na tym kanale do 7 minut na godzinę w roku 2021, w perspektywie 3 lat – do 4 minut. - Jeśli będzie szansa stałego finansowania, będę pierwszą osobą, która będzie zabiegać o zupełną likwidację bloków reklamowych - mówi nam szefowa TVP ABC, Justyna Karnowska.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
TVP przez trzy lata chce ograniczyć reklamy w TVP ABC do 4 minut w godzinie

W całym 2020 roku przychody reklamowe kanału z treściami dla dzieci zmalały o 23 proc. - do 28,67 mln zł, a liczba wyemitowanych spotów - o 4,5 proc. do 176,6 tys. W co piątej reklamie promowano leki i suplementy diety - podała Telewizja Polska w odpowiedzi na interpelację poselską.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, przychody reklamowe TVP ABC po pierwszym kwartale 2021 r. są niższe od tych, uzyskanych w analogicznym okresie 2020 r. o blisko 20 proc. Nadawca zakłada, że w całym 2021 r., przy utrzymaniu finansowania publicznego na bieżącym poziomie, reklamy na tym kanale zostaną zmniejszone do 7 minut w ciągu godziny, natomiast w perspektywie kolejnych lat  - jak zakłada strategia spółki - limity mają nadal spadać. W 2022 r. będzie to 6 minut reklam na godzinę, 2023 - 5 minut, a w 2024 r. - 4 minuty.

- TVP ABC nie korzysta z pełnego limitu reklamowego. Mimo braku stabilnego finansowania publicznego, w 2020 r. Spółka ograniczyła emisję reklam w TVP ABC o 7 proc. ze - średnio - 8 minut w 2019 r. do 7,5 minut w 2020 r. W 2021 r. podjęto kolejne działania w tym zakresie. Podczas „Ferii z TVP" w styczniu 2021 r. oraz pasma edukacyjnego „Szkoła z TVP" emitowanego w 2020 r. TVP ABC realizowała 5 godzinne bloki edukacyjno-animacyjne dla najmłodszych, pozbawione reklam. Wolna od reklam jest „Wieczorynka" (pasmo w godz. 19:00 – 20:00). Powyższe ma konsekwencje w przychodach reklamowych Spółki, realizowanych w TVP ABC - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Telewizji Polskiej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ranczo-serial-kontynuacja-tvp-film-producent,7170207327582337a ##

- Naszą ideą jest w pełni bezpieczna telewizja dla dzieci i od początku staramy się realizować ten cel. Rzecz w tym, że bez stałego finansowania – stałego w perspektywie lat, a nie miesięcy, nie będziemy w stanie zupełnie rezygnować z reklam, ale musimy sukcesywnie je ograniczać. Aby utrzymać możliwość własnych produkcji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl  Justyna Karnowska, redaktor naczelna TVP ABC.

- Kluczowe jest to, że mamy zobowiązania koncesyjne, zobowiązania Karty Powinności, a także zobowiązania wobec widzów. Te zobowiązania wymagają ogromnych nakładów finansowych, nie da się w tej chwili z nich wywiązać bez choćby minimalnego wkładu reklamowego. Jeśli będzie perspektywa stałego, stabilnego finansowania, będę pierwszą osobą, która będzie zabiegać o absolutne zlikwidowanie reklam w ramach kierowanego przeze mnie kanału  - dodaje Karnowska.

W ub.r. w TVP ABC wyemitowano 176,6 tys. reklam, po spadku o 4,5 proc. rok do roku. W 2018 roku kanał pokazał ok. 188 tys. spotów, w 2017 r. - prawie 172 tys., a w latach 2015-2016 - po 156-157 tys. rocznie. Liczba emisji spotów leków i suplementów diety w TVP ABC zmalała z 45,9 tys. w 2019 roku do 36,2 tys. w ub.r., a ich udział w łącznej liczbie emisji reklam - z 25,05 do 20,5 proc.

TVP z kolejną rekompensatą abonamentową

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

jk
Autor artykułu:
jk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych