TVP3 Kraków i Warszawa z największymi budżetami na misję, najmniej dla Gorzowa, Olsztyna i Kielc

W ub.r. krakowski oddział Telewizji Polskiej na realizację misji publicznej przeznaczył 29,1 mln zł, a warszawski - 28,9 mln zł. Natomiast budżety w tym zakresie ośrodków TVP w Gorzowie Wielkopolskim, Olsztynie i Kielcach wynosiły tylko po ok. 7-8 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się w ub.r. o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty działalności - o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wzrost wpływów wynika z uzyskania 1,71 mld zł rekompensaty abonamentowej, ponadto do nadawcy trafiło 331,4 mln zł z bieżących opłat abonamentowych.

Wpływy z rekompensaty i abonamentu stanowiły już 64 proc. budżetu TVP, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018. Za to przychody reklamowo-sponsoringowe nadawcy zmalały o 12 proc. do 740 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-i-polskie-radio-rekompensata-abonament-obligacje-skarbowe-2021,7170201457080449a ##

Jak analizowaliśmy szczegółowo, w ub.r. Telewizja Polska na realizację misji publicznej w TVP1 przeznaczyła 887,4 mln zł, w TVP2 - 534,4 mln zł, w TVP3 - 333,8 mln zł, a w TVP Info - 186 mln zł. Mniejsze kwoty trafiły do innych ogólnokrajowych anten nadawcy. Łącznie 77 proc. wydatków nadawcy na misję publiczną pokryły wpływy z abonamentu i rekompensaty.

Po prawie 30 mln zł na misję w TVP3 Kraków i TVP3 Warszawa

Dużo mniejsze budżety misji publicznej mają ośrodki regionalne Telewizji Polskiej. W ub.r. wydatki TVP3 Kraków w tym obszarze wyniosły 29,1 mln zł, z czego ponad połowa (14,71 mln zł) poszła na treści informacyjne, a 7,6 mln zł na publicystyczne. Emisja stacji w naziemnej telewizji cyfrowej kosztowała 160 tys. zł.

22,69 mln zł tych wydatków pokryto z abonamentu i rekompensaty, a 6,25 mln zł z wpływów reklamowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-korespondent-moskwa-tomasz-jedruchow-rosja,7170196964308609a ##

grafika

W TVP3 Warszawa koszty misji publicznej wyniosły 28,94 mln zł, z czego 11,05 mln zł na informacje, 9,7 mln zł na publicystykę, a 6,59 mln zł na kulturę.

22,34 mln zł budżetu zapewniły rekompensata i abonament, a 6,6 mln zł - sprzedaż oferty reklamowej.

grafika

W TVP3 Katowice więcej na misję niż w TVP Gdańsk

Jeszcze kilka innych ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej przeznaczyło na misję ponad 20 mln zł.

Wydatki TVP3 Katowice w tym zakresie sięgnęły 25,52 mln zł, w tym 9,65 mln zł na treści informacyjne, a 5,63 mln zł na publicystyczne. Z abonamentu i rekompensaty stacja pozyskała 21,97 mln zł, resztę budżetu misyjnego (3,42 mln zł) pokryto z wpływów reklamowych.

grafika

Również w pozostałych kanałach regionalnych Telewizji Polskiej zdecydowaną większość budżetu misji publicznej przeznaczano na treści informacyjne i publicystyczne.

W TVP3 Wrocław nakłady w tym zakresie wyniosły 23,54 mln zł (10,5 mln zł na informacje, 8,75 mln zł na publicystykę), a 2,47 mln zł pokryto ze sprzedaży reklam.

grafika

TVP3 Gdańsk na misję przeznaczyła 22,2 mln zł (13,13 mln zł na informacje, 6,65 mln zł na publicystykę), z czego 17,3 mln zł pozyskała z abonamentu i rekompensaty, a 4,88 mln zł ze sprzedaży reklam.

grafika

20,5 mln zł kosztowała misja publiczna w TVP3 Poznań. Te wydatki pokryto 16,41 mln zł z abonamentu i rekompensaty oraz 3,94 mln zł z reklam.

grafika

Ponad 17 mln zł na misję w TVP3 Łódź, Szczecin i Bydgoszcz

W trzech ośrodkach regionalnych Telewizji Polskiej budżety misji publicznej wynosiły nieco powyżej 17 mln zł.

Nakłady TVP3 Łódź w tym obszarze sięgnęły 17,8 mln zł (3,6 mln zł pokryto z reklam), w przypadku TVP3 Szczecin było to 17,16 mln zł (700,8 tys. zł z reklam), a w TVP3 Bydgoszcz - 17,2 mln zł (4,76 mln zł z reklam).

grafika

W TVP3 Lublin więcej niż w TVP3 Białystok i Rzeszów

Misja publiczna w TVP3 Lublin kosztowała w ub.r. 16,26 mln zł, z czego 2,98 mln zł zapewniła sprzedaż reklam.

grafika

W TVP3 Białystok nakłady na misję wyniosły 13,43 mln zł (1,52 mln zł pokryto ze sprzedaż reklam), w TVP3 Rzeszów - 13,03 mln zł (813,2 tys. zł z reklam), a w TVP3 Opole - 10,18 mln zł (3,03 mln zł z reklam).

grafika

TVP3 Gorzów z najmniejszym budżetem

TVP3 Kielce na misję publiczną przeznaczyła 8,58 mln zł, a TVP3 Olsztyn - 8,4 mln zł. Pierwsza stacja 900,6 tys. zł z tej kwoty pokryła ze sprzedaży reklam, a druga - 651,5 tys. zł.

grafika

Najmniejsze wydatki na misję publiczną zanotowała TVP3 Gorzów Wielkopolski - 7,4 mln zł.

grafika

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.

Liczba etatowych pracowników firmy zwiększyła się w ub.r. o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia nadawca przeznaczył 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska