Telewizja Polska zawarła właśnie umowę z agencją Value Media na usługi planowania i zakupu mediów na potrzeby jej reklam na 12 miesięcy.
Podstawą do jej zawarcia była umowa z tą właśnie agencją z 12 grudnia 2024 roku. Wówczas TVP - w wyniku rozstrzygniętego przetargu - nawiązała współpracę z Value Media na obsługę mediową jej kampanii.
Publiczny nadawca udzielił agencji w trybie tzw. zamówienia z wolnej ręki, na co zezwala ustawa Prawo Zamówień Publicznych.
"Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp do 100% wartości zamówienia podstawowego, wskazując przy tym – stosownie do dyspozycji art. 214 ust. 2 Pzp – że zakres rzeczowy ewentualnych zamówień podobnych będzie dotyczył świadczeń podobnych do zamówienia podstawowego i zgodnych z jego przedmiotem. Zamówienia podobne mogą być udzielone w celu przedłużenia okresu świadczenia lub zwiększenia zakresu ilościowego świadczenia, np. w przypadku konieczności przeprowadzenia nowych kampanii reklamowych" - wyjaśnia TVP.

Informacja w tym zakresie zawarta jest również w pkt 3 protokołu postępowania przetargowego, w którym podano, iż wartość zamówienia ustalono na kwotę 90 mln zł wskazując jednocześnie, że w kwocie tej zawarta jest wartość przewidywanych zamówień, ustalona na kwotę 45 mln zł.
Pierwsza umowa, zawarta na rok, dotyczyła kwoty 45 mln zł netto (55,35 mln zł brutto). Obecna, zawarta również na rok, opiewa na taką samą kwotę.











