Z trzeciego miejsca na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Udział tej stacji w lipcu 2013 roku względem lipca 2012 roku wzrósł o 71,9 proc. i ukształtował się na poziomie 1,47 proc.
Na drugą pozycję spadł kanał AXN, którego udział zmniejszył się o 13,8 proc. i uplasował się na poziomie 0,88 proc. Z kolei z miejsca drugiego na trzecie spadło Kino Polska. Wynik tej stacji w analizowanym miesiącu wyniósł 0,79 proc., po spadku o 14,5 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 134,0 proc., pochwalić się mogła stacja FOX, znajdująca się na 21. lokacie. Jej średni udział w lipcu br. wyniósł 0,11 proc.
Z kolei najwięcej stracił kanał 13th Street Universal, którego udział zmalał o 51,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,18 proc. Stacja ta spadła z miejsca 5. na 13. 13the Street Universal w kwietniu br. wypadł z oferty Cyfry+ i dołączył do Cyfrowego Polsatu.

W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu br. na pozycję lidera oglądalności (z miejsca trzeciego) także awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,73 proc., po wzroście o 77,7 proc.
Na drugą lokatę spadł kanał AXN (0,88 proc. udziału; w dół o 27,0 proc.). Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadło Kino Polska (0,83 proc.; - 26,0 proc.).
Największym wzrostem (wynoszącym 96,5 proc.) pochwalić się mógł Canal+. Z kolei najwięcej straciła stacja AXN Crime, której udział zmniejszył się tutaj aż o 66,9 proc.
Największą widownię w kanałach filmowych w lipcu 2013 roku osiągnął serial „Ranczo”, który na antenie TVP Seriale obejrzało 577 tys. widzów. Do rankingu dziesięciu topowych programów najwięcej, bo aż pięć pozycji wprowadziła stacja AXN. Dwa miejsca zajęły tytuły wyemitowane przez TVP Seriale. Ponadto w top 10 po jednej lokacie zajęły programy nadane przez Polsat Film, TVP Kultura oraz Kino Polska.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.











