Udział liderującego rankingowi kanałowi TVP Sport wyniósł w czerwcu br. 0,61 proc. i był aż o 106,1 proc. wyższy niż rok wcześniej, gdy kanał zajmował trzecie miejsce – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Na antenie stacji oglądać można wszystkie mecze mundialu, równolegle są one jednak transmitowane w TVP 1 lub TVP 2 oraz w TVP HD.
Na drugie miejsce rankingu spadł liderujący rok temu Polsat Sport, którego udział zmalał o 37,7 proc. do 0,44 proc., zaś trzeci był Eurosport który miał 0,23 proc. udziału, po spadku o 36,3 proc.
Wzrost oprócz TVP Sport odnotował także plasujący się na piątej pozycji kanał Extreme Sports Channel, który w maju br. Zyskał odświeżoną ofertę programową i oprawę graficzną. Jego udział wzrósł o 47,5 proc. do 0,06 proc. Największy spadek (o 66,7 proc.) dotknął natomiast kanału Canal+ Sport 2, który ze śladowym wynikiem znajduje się na ostatnim miejscu w zestawieniu.

W grupie komercyjnej 16-49 wzrost wyniku TVP Sport był jeszcze większy niż wśród ogółu widzów i wyniósł 174,5 proc., a stacja miała w czerwcu br. 0,75 proc. udziału. Jednak z tym udziałem kanał znalazł się dopiero na ósmym miejscu wśród wszystkich stacji tematycznych w Polsce, za takimi kanałami jak AXN czy Kino Polska.
- Przed mistrzostwami spodziewałem się wyższego wyniku TVP Sport – mówi nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu spółki At Media, która zajmuje się sprzedażą reklam w kanałach tematycznych. - Dwa lata temu Polsat Sport Extra (który transmitował wówczas Mistrzostwa Europy w Polsce nożnej - przyp. red.) w czerwcu osiągnął wynik 0,68 proc. udziału w czasie oglądania telewizji, czyli o 9 proc. niższy wynik niż TVP Sport. Ale trzeba pamiętać, że Polsat Sport Extra miał wówczas 22,7- proc. zasięg techniczny w Polsce , a TVP Sport ma aż 33,2 proc. zasięgu, czyli niemalże o połowę wyższą penetrację – dodaje.

Zdaniem Kowalczyka, przyczyn niższej od spodziewanej oglądalności kanału sportowego Telewizji Polskiej może być kilka. - Mundial nie był promowany silną kampanią reklamową, część oglądalności mógł też skonsumować TVP HD, aczkolwiek zasięg kanału w czerwcu wyniósł zaledwie 3,8 proc. Trzeba też pamiętać, że w mistrzostwach nie brała udziału polska reprezentacja, w związku z czym zainteresowanie mediów mundialem było niższe – wyjaśnia nam Kowalczyk.
Drugie miejsce wśród kanałów sportowych w grupie 16-49 zajął Polsat Sport (0,44 proc. udziału, spadek o 29 proc.), zaś trzeci był Eurosport (0,20 proc., spadek o 35,7 proc.).
Także tutaj jedynym idącym w górę kanałem oprócz TVP Sport był Extreme Sports Channel, zaś najwięcej stracił nie Canal+ Sport2 , ale Sportklub.
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.











