TVP w Cannes: promuje „Bodo” i dealuje z BBC

Serial „Bodo” jest flagową produkcją, która TVP prezentuje innym nadawcom podczas tegorocznych targów MIPTV w Cannes. Imprezą jest też okazją do sfinalizowania umowy Telewizji Polskiej z brytyjską BBC na koprodukcję aż siedmiu seriali.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
TVP w Cannes: promuje „Bodo” i dealuje z BBC
fot. miptv

Emitowany od marca br. serial historyczny „Bodo” (opowiadający o przedwojennym aktorze Eugeniuszu Bodo) został zaprezentowany podczas konkursu MIPDrama Screenings na targach MIPTV w Cannes w gronie 12 produkcji wybranych z ponad setki seriali przez międzynarodowe jury konkursu. Główna nagroda w nim przypadła co prawda belgijskiej produkcji „Public Enemy”, ale TVP podkreśla, że już sama obecność „Bodo” w tak prestiżowym konkursie jest sukcesem.

- Serial został zamówiony przez poprzednie kierownictwo TVP1. Ja mogłem jedynie przyczynić się do jego właściwego wypromowania. Przykład ten pokazuje, że warto inwestować w wysokiej jakości kontent i myśleć o tym, że w długim terminie ta inwestycja może się opłacić - mówi Jan Pawlicki, dyrektor TVP1, który jest jednym z członków ekipy TVP w Cannes. Na jej czele stoi prezes telewizji publicznej Jacek Kurski.

TVP liczy, że dobre przyjęcie „Bodo” przełoży się na wiele umów sprzedaży historycznej produkcji stacjom zagranicznych. Na razie serial w Polsce radzi sobie jednak poniżej oczekiwań. Pierwsze trzy odcinki obejrzało w Jedynce średnio 3,5 mln widzów, a piąty zgromadził już przed telewizorami 3 mln osób.

W ekipie TVP, która poleciała na targi, znalazł się też Maciej Chmiel, dyrektor TVP2. Uczestniczył on w Cannes w panelu dotyczącym seriali. Mówił tam o nadawanych w Dwójce produkcjach „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, które są lokomotywami ratingowymi TVP2 od kilkunastu lat.

Wizyta ekipy Jacka Kurskiego w Cannes jest też okazją do sfinalizowania umowy o współpracy Telewizji Polskiej z BBC Worldwide Channels. Przedstawiciele TVP z szefami komercyjnego ramienia brytyjskiego nadawcy rozmawiali już podczas targów BBC Worldwide Showcase, które odbyły się pod koniec lutego br. w Liverpoolu.

TVP liczy na pomoc BBC w przygotowaniu nowych formatów. Planuje też z brytyjską spółką koprodukcję aż sześciu miniseriali oraz serialu kryminalnego. Produkcje te mają opowiadać o Polakach, którzy zapisali się w światowej historii i trafią na anteny TVP1 i TVP2.  Telewizja Polska na razie nie potwierdziła nam oficjalnie, że już sfinalizowano umowę z BBC.

Przypomnijmy, że koprodukcje BBC i TVP to nie żadna nowość. Już za czasów prezesury Juliusza Brauna Telewizja Polska zrealizowała z brytyjskim nadawcą dwa seriale: „Szpiedzy wojny” (dramat wojenny o czasach II wojny światowej, oparty na powieści Alana Fursta o tym samym tytule) i „Dzwony wojny” (także serial wojenny, ale o czasach I wojny światowej).  Pierwszy z tych seriali, emitowany w TVP1 zimą 2013 roku, miał średnio 2,68 mln widzów, a drugi, nadawany jesienią 2014 roku, przyciągnął przed ekrany przeciętnie 1,66 mln oglądających (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement).

53. targi MIPTV w Cannes odbywają się w dniach 4-7 kwietnia br. Na imprezie pojawili się przedstawiciele firm producenckich i stacji telewizyjnych z całego świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"