TVP z cennikiem reklamowym na lipiec i olimpiadę. Najdroższy spot przy ceremonii zamknięcia

Telewizji Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego na lipiec i przy transmisjach z igrzysk olimpijskich. W lipcu zdecydowanie najdroższy jest finał Euro 2012, a przy olimpiadzie - ceremonia otwarcia i zamknięcia.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Zaplanowana na niedzielę 1 lipca transmisja finału Euro 2012 znalazła się w lipcowym cenniku TVP, bo można jeszcze kupić reklamę przy niej. Spoty przy samym meczu, który pokaże TVP 1, kosztują od 107 do 226 tys. zł, a przy studiu przed- i pomeczowym - 50,6-55,2 tys. zł. Jeśli w meczu będzie dogrywka lub rzuty karne, za reklamę przy nich trzeba będzie zapłacić, odpowiednio, 231 i 238 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych).

TVP zaczęła już sprzedaż reklam przy igrzyskach olimpijskich, które będzie pokazywać od 27 lipca do 12 sierpnia. Najdroższy spot przy transmisji ceremonii zamknięcia kosztuje 32,7 tys. zł, a przy ceremonii otwarcia - 31,1 tys. Na reklamę przy zawodach transmitowanych w TVP1 w niedzielę po 20:00 trzeba wydać maksymalnie 24,7 tys. zł, a w sobotę o tej porze - 23,8 tys. zł.

Przy czym TVP czeka jeszcze na szczegółowy terminarz rozgrywek z udziałem polskich siatkarzy, a po jego otrzymaniu uzupełni cennik. Natomiast oficjalni sponsorzy igrzysk do 18 czerwca jako pierwsi mogli zarezerwować czas reklamowy przy transmisjach. W poszczególnych blokach mają też zagwarantowaną wyłączność konkurencyjną, tzn. nie mogą być wtedy emitowane spoty marek z tych samych segmentów rynku.

Wśród pozostałych pozycji z lipcowej ramówki TVP najdroższe są bloki reklamowe po głównym wydaniu „Wiadomości” i przed prognozą pogody. Emisja spotu o tej porze w niedzielę kosztuje od 32,1 do 32,4 tys. zł. To nieco mniej niż rok temu, kiedy za reklamę w tym paśmie trzeba było zapłacić nawet 38 tys. zł.

Spot przed niedzielnym filmem w TVP 1 po 20:00 kosztuje 28 tys. zł, a przed sobotnimi programami kabaretowymi w TVP 2 o tej porze - 26 tys. zł. Natomiast na reklamę przy transmisji gali Eska Music Awards (piątek 20 lipca w TVP 2) trzeba wydać maksymalnie 25 tys. zł, a przy koncercie Lato Zet i Dwójki - 20 tys. zł.

Ogółem reklamy w lipcowym cenniku TVP 1 i TVP 2 są średnio o 9,3 proc. tańsze niż rok wcześniej. Biuro reklamy TVP sprzedaż tej oferty rozpoczęło w środę. Do czwartku można wykupywać czas reklamowy bezpośrednio w cennika, a od 14:00 - rezerwować pakiety ratingowe. Natomiast na piątek jest zaplanowany buking pakietów KZP.

TVP zaczyna sprzedaż reklam na lipiec jako ostatni z głównych nadawców. Wcześniej swoje cenniki na przyszły miesiąc udostępnili TVN (zobacz szczegóły) i Polsat (przeczytaj więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online