W czerwcu 2021 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2020 roku zwiększył się o 7,65 proc. i wyniósł 14,36 proc.
Drugi był Polsat, który zanotował udział na poziomie 9,51 proc., po spadku o 3,84 proc.
TVP2 i TVN wyprzedziły TVP Info
Podium uzupełnia TVP2 ze wzrostem udziału o 18,89 proc. do 9,19 proc. Stacja awansowała z miejsca czwartego.
Czwarty był TVN, który awansował z miejsca piątego - strata udziału o 9,13 proc. do 6,87 proc. Czołową piątkę uzupełnia kanał TVP Info, którego udział zmalał o 19,55 proc. do 6,46 proc. Stacja przed rokiem była trzecia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-i-polrocze-2021-tvp1-tvn-polsat-lider-hity,7170161716569729a ##
Najwięcej zyskał TVP Sport, którego wynik względem czerwca ub.r. poszedł do góry o 264,71 proc. do 2,48 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 23. na 14. pozycję.
0,73 proc. udziału Antena TV, 0,40 proc. - TVP Kobieta i 0,16 proc. - TVP Dokument
Od 1 maja br. nadaje nowy kanał Antena TV, który oglądać można także w naziemnej telewizji cyfrowej. Średni udział stacji w DVB-T w czerwcu wyniósł 0,73 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-dziennikow-i-polrocze-2021-fakty-liderem,7170160772834945a ##
Od kilku miesięcy w DVB-T dostępne są również dwa nowe kanały Telewizji Polskiej - TVP Kobieta (stacja wystartowała 1 marca). oraz TVP Dokument (od 19 listopada ub.r.).

Udział pierwszej z tych stacji w czerwcu wyniósł 0,40 proc., a drugiej - 0,16 proc.
Polsat na czele w 16-49, TV Puls przed TVP2
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w maju 2021 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,64 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 8,02 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział zwiększył się o 27,50 proc. do 9,55 proc. Podium uzupełnia TVN, który spadł z pozycji wicelidera (8,65 proc., w dół o 12,63 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-czerwiec-2021-lider-polsat-aflofarm,7170160815634049a ##
Czwarty był TV Puls (8,21 proc., + 41,07 proc.), a piąta - TVP2 (6,06 proc., + 5,94 proc.)
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 274,24 proc. do 2,47 proc., też odnotował TVP Sport. W tym ujęciu najwięcej też straciła TVP Rozrywka - było to 68,85 proc. do 0,19 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











