TVP1 i Polsat liderami w naziemnej telewizji. Stopklatka TV lepsza od ATM Rozrywki

W kwietniu 2014 większość kanałów z naziemnej telewizji cyfrowej zanotowała spadki udziałów w rynku, a najwięcej straciła TV4. Ogromnym wzrostem pochwalić się za to mogła TVP Historia. Top 20 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w kwietniu 2014 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2013 roku zmniejszył się o 13,67 proc. i wyniósł 16,17 proc.

Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,49 proc., po spadku w skali roku o 1,15 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,24 proc. i wyniósł 11,85 proc. Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 9,14 proc. do 11,04 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TV Puls, która w kwietniu br. miała 5,44 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,46 proc.).

Największy spadek udziału w rankingu odnotował kanał TV4, który spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 21,96 proc. do 3,66 proc.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 89,55 proc., pochwalić się mogła TVP Historia, która jednak spadła z pozycji szesnastej na osiemnastą (zobacz dane oglądalności tej stacji w kwietniu ub.r.). Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,27 proc.

Warto dodać, że w kwietniu ub.r. w ofercie DVB-T nie było jeszcze dwóch stacji nadających już w kwietniu br., czyli TVP Regionalnej i Stopklatki TV, zaś w połowie kwietnia ub.r. dopiero ruszyła TVP Rozrywka. TVP Regionalna nadaje od września ub.r., zaś Stopklatka TV zaczęła nadawanie w połowie marca br. Kanał ten znalazł się na miejscu 14. z udziałem wynoszącym 1,67 proc. Osiągnął wynik lepszy niż m.in. ATM Rozrywka, TVP Rozrywka, Eska TV czy Polo TV.

Na drugiej podstronie wyniki w grupie 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,68 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 0,67 proc.

Drugie miejsce należało do TVN, którego udział spadł o 8,48 proc. do 12,63 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1, której średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,34 proc., po spadku w skali roku o 18,07 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,30 proc.; w dół o 16,89 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała wzrost o 5,29 proc. do 7,37 proc.

Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o 163,79 proc. do 1,53 proc. Z kolei największy spadek (o 34,32 proc. do 2,22 proc.) odnotowało TVP Info.

23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat). Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji