Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w kwietniu 2014 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2013 roku zmniejszył się o 13,67 proc. i wyniósł 16,17 proc.
Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,49 proc., po spadku w skali roku o 1,15 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,24 proc. i wyniósł 11,85 proc. Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 9,14 proc. do 11,04 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TV Puls, która w kwietniu br. miała 5,44 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,46 proc.).
Największy spadek udziału w rankingu odnotował kanał TV4, który spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 21,96 proc. do 3,66 proc.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 89,55 proc., pochwalić się mogła TVP Historia, która jednak spadła z pozycji szesnastej na osiemnastą (zobacz dane oglądalności tej stacji w kwietniu ub.r.). Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,27 proc.
Warto dodać, że w kwietniu ub.r. w ofercie DVB-T nie było jeszcze dwóch stacji nadających już w kwietniu br., czyli TVP Regionalnej i Stopklatki TV, zaś w połowie kwietnia ub.r. dopiero ruszyła TVP Rozrywka. TVP Regionalna nadaje od września ub.r., zaś Stopklatka TV zaczęła nadawanie w połowie marca br. Kanał ten znalazł się na miejscu 14. z udziałem wynoszącym 1,67 proc. Osiągnął wynik lepszy niż m.in. ATM Rozrywka, TVP Rozrywka, Eska TV czy Polo TV.
Na drugiej podstronie wyniki w grupie 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,68 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 0,67 proc.

Drugie miejsce należało do TVN, którego udział spadł o 8,48 proc. do 12,63 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1, której średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,34 proc., po spadku w skali roku o 18,07 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,30 proc.; w dół o 16,89 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała wzrost o 5,29 proc. do 7,37 proc.
Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o 163,79 proc. do 1,53 proc. Z kolei największy spadek (o 34,32 proc. do 2,22 proc.) odnotowało TVP Info.
23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat). Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











